• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

فعالیت سامانه‌های اعلام بار مجازی در شبکه حمل و نقل کشور آغاز شد

  • کد خبر : 15455
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
فعالیت سامانه‌های اعلام بار مجازی در شبکه حمل و نقل کشور آغاز شد

اصفهان- تجارت آوا- معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور از آغاز راه اندازی سامانه‌های اعلام بار مجازی به صورت غیر متمرکز و مجازی خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای روز چهارشنبه به نقل از مهران قربانی در اصفهان افزود: سیاست اصلی ما در بخش حمل ونقل کالا و مسافر استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و سامانه‌های حمل ونقل هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌های اعلام بار مجازی به صورت غیر متمرکز و به صورت استانی در کل کشور راه اندازی شده است، گفت: این طرح به صورت پایلوت از حدود ۲ هفته گذشته در شهرستان لنجان و در شهر زرین شهر آغاز شد و نتایج بسیار خوبی از جمله رضایتمندی کاربران آن به همراه داشته است که تجربه موفقی پس از اجرای طرحی مشابه در بندر بوشهر محسوب می‌شود.

به گفته وی، در این طرح راننده به راحتی و بدون لزوم حضور فیزیکی در سالن‌های اعلام بار، نسبت به انتخاب بار مورد نظر خود به راحتی اقدام می‌کند.

قربانی با بیان اینکه نظارت راهبردی بر سامانه‌های اعلان بار مجازی بر عهده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور و نماینده آنها در استان‌ها خواهد بود، گفت: به منظور نظارت بر روند اجرای این سامانه دسترسی‌های لازم به تشکل های صنفی شرکت‌های حمل ونقل کالا و رانندگان نیز ارائه می‌شود.

بخش حمل ونقل جاده ای در ایران از جایگاه و اهمیت ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور برخوردار است.

وی که در حاشیه نشست هم اندیشی با تشکل‌های صنفی حمل ونقل کالا استان اصفهان سخن می‌گفت، اظهار داشت : بخش حمل و نقل جاده ای با وجود تمام مشکلات، بدون وقفه در خدمت مردم و اقتصاد کشور است و عملکرد همه فعالان این بخش از جمله حمل و نقل بیش از ۴۵۰ میلیون تن کالا در ۱۰ ماهه گذشته با رشد بیش از ۶ درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، قابل تقدیر است.

قربانی هدف از برگزاری این جلسه را گفت وگو درباره مسائل روز حمل ونقل جاده ای عنوان کرد و خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا در این جلسات به مسائل و موضوعات از دریچه نگاه رانندگان و فعالان این بخش بنگریم و راهکارهای مناسبی برای خدمت رسانی بهتر پیدا کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: راهکار مناسبی درخصوص مشکل توقف ناوگان در مرزها، در وزارتخانه متبوع مصوب شده و در دست پیگیری است و با اجرای طرح پس کرانه‌های مرزی و بیرون کشیدن فعالیت‌های غیر ضرور از مرزها، مشکلات تا حدود زیادی مرتفع خواهند شد.

وی همچنین از پیشنهادهای فعالان بخش حمل ونقل کالا در بهبود امور تعرفه‌های حمل و نقل کالا بر مبنای تن بر کیلومتر استقبال کرد و گفت: برای ارتقای نظام نرخ گذاری ” تن بر کیلومتر”  و توازن هرچه بهتر آن در مبادی و مقاصد مختلف در کل کشور تلاش می‌کنیم.

در این نشست که در جمع اصناف حمل و نقل کالای استان اصفهان برگزار شد، توقف ناوگان حمل ونقل کالا در مرزها، موضوعات مرتبط با بخش‌های انتظامی در جاده‌های کشور، موضوعات مرتبط با بحث نرخ تن بر کیلومتر و سیستم اعلام بار آنلاین بررسی شد.

http://tejaratava.ir/?p=15455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.