• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

عبور مستقیم، پروژه بهبود و محصول جدید؛ راهکارهای جهش کیفیت

  • کد خبر : 57182
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
عبور مستقیم، پروژه بهبود و محصول جدید؛ راهکارهای جهش کیفیت

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کاهش آلایندگی، گفت: ایران خودرو در این زمینه سرمایه گذاری کرده و موفق شده تا موتور پایه گازسوز تولید کند و در حال حاضر نیز با افزایش گنجایش مخزن گاز، میزان پیمایش خودرو را افزایش می‌دهد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایکوپرس- منوچهر منطقی، در حاشیه نمایشگاه تهران هوشمند با بیان این‌که در سیاست گذاری های صورت گرفته، دوباره به سمت استفاده از سوخت گاز می‌رویم، اظهار کرد: برای رفتن به سمت استفاده از خودروهای گازسوز، چند راه حل بسیار مهم وجود دارد که باید بر روی آن ها سرمایه گذاری کنیم.
وی افزود: با توجه به زیرساخت های موجود در گاز طبیعی فشرده، یکی از بهترین سوخت ها برای استفاده، سوخت گاز است. باید به سمت تولید موتورهای کم مصرف پیش رویم که ایران خودرو در این زمینه برنامه جامع و کاملی دارد تا مصرف سوخت را به زیر پنج لیتر کاهش دهد.
منطقی گفت: حرکت به سمت تولید خودروهای دوگانه برقی و گازی و برقی سازی خودروها نیز از دیگر راهکارهای مدنظر است.
وی با بیان این‌که با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته، برقی سازی از اتوبوس شروع خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت کشور و شهرداری برنامه بسیار خوبی در این زمینه دارند که یک گام رو به جلو در جهت کاهش آلایندگی محسوب می‌شود.
وی با بیان این‌که بخشی از واردات خودرو به نوسازی ناوگان اختصاص خواهد یافت، تصریح کرد: در صورت افزایش تولید خودرو در داخل کشور، مازاد تولید برای جایگزینی خودروهای فرسوده استفاده خواهد شد.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، با بیان این‌که کیفیت مسیری رو به جلو است و سه اقدام اساسی در این مورد صورت گرفته است، بیان کرد: اولین اقدام توقف تولید خودروی ناقص است و تولید به صورت عبور مستقیم صورت می گیرد، خودروسازان در کل فرآیندهای تامین و تولید و خدمات پس از فروش روندهای کیفی را تعریف کرده اند.
وی مهم ترین اقدام در ارتقای کیفیت را طراحی و تولید محصولات جدید دانست و گفت: این راهبردی قوی و جامعی است که به سمت تولید محصولات جدید خواهیم رفت و براساس آن کیفیت جهش خواهد یافت.

http://tejaratava.ir/?p=57182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.