• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
6

طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در اولویت تامین اعتبار قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 16218
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در اولویت تامین اعتبار قرار می‌گیرند

تهران- تجارت آوا- نمایندگان مجلس بانک‌های عامل را موظف کردند که نسبت به تامین اعتبار طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در مناطق کم برخوردار اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم امروز -چهارشنبه- در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با اصلاح کل بند (د) و بند الحاقی تبصره ۱۸ موافقت کردند.

نمایندگان با رای موافق به بند الحاقی ۱ تبصره ۱۸، بانک‌های عامل را مکلف کردند نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اتمام طرح‌های عمرانی(با اولویت پروژه‌های نیمه تمام بالای ۸۰ درصدپیشرفت و پیشران‌های منطقه‌ای مناطق کم برخوردار) در سقف ۲هزار میلیاردریال بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب ماده ۵۶ تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با اصلاحات و الحاقات بعدی اقدام نمایند.

اعتبار مذکور باید برای عملیات اجرایی و در قالب صورت وضعیت‌های تنظیمی مربوط سال ۱۴۰۰ پرداخت گردد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم موظف شد گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یک‌بار در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

در صورتی که یک بانک یا موسسه اعتباری غیر بانکی از پرداخت سهمیه تسهیلات تعیین شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خودداری نماید، بانک مرکزی موظف است متناسب با تعهد انجام نشده نسبت به افزایش سپرده قانونی آن بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی اقدام و از طریق سایر بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نسبت به پرداخت تسهیلات تعریف شده؛ اقدام نماید.

همچنین بر اساس بند(د) تبصره ۱۸ به شرکت‌های تابعه وزارت نفت اجازه داده می‌شود با تأیید وزیر نفت تا مبلغ ۸هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و حمایت از ساخت داخل و طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین و تولید بار اول در حوزه‌های مختلف صنعت نفت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور معرفی می شوند، در بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت کمک بلاعوض، وجوه اداره‌شده یا تسهیلات ترجیحی اختصاص دهند.

این منابع براساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص خواهد یافت.

http://tejaratava.ir/?p=16218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.