• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

سیستان و بلوچستان بر مدار توسعه اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل

  • کد خبر : 14866
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۴۷
سیستان و بلوچستان بر مدار توسعه اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل
با راهاندازی ۶ سایت جدید اینترنت پر­سرعت همراه ایرانسل در ۶ روستای استان سیستان و بلوچستان، روند توس­عۀ ارتباطی این استان از سوی ایرانسل ادامه پیدا کرد.



به گزارش روابط عمومی ایرانسل، از روز پنجش­نبه ۱۶ تا سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۶ سایت اختصاصی اینترنت پرسرعت همراه برای ۶ روستای استان سیستان و بلوچستان توسط ایرا­نسل راهاندازی شده است که در مجموع ۲۲۸ خانوار و ۸۱۱ نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار میدهد.
روند محرومیتزدایی ار­تباطی از استان سیستان و بلوچستان در راست­ای اتصال روستاهای با­لای ۲۰ خانوار کشور به شبکۀ ملی اطلاعات، توسط ای­رانسل با جدیت پیگیری شده و از ابتدای دیم­اه امسال، همزمان با سفر مهندس محمدجواد آذریجهرمی وزیر ارتباط­ات و فناوریاطلاعات به این استان با همر­اهی دکتر بیژن عباسیآ­رند مدیرعامل ایرانسل در بخشی از این سفر، تیمهای فنی ایرانسل با جدیت تمام، این سا­یتها را یکی پس از دی­گری مورد بهرهبرداری قرار دادند.
در همین راستا طی ۱۳ روز گذشته، روستاهای «گودل، کلدر، گو، کری­مآباد، پیرمت و توجان» در شهرستانهای نیکش­هر، فنوج و سرباز با این ۶ سایت اختصاصی، از محل بودجۀ USO وزارت ارتباطات و فنا­وریاطلاعات، تجهیز و راهاندازی شدهاند تا خانوارها بتوانند از خدمات الکترونیک مبتنی بر شبکۀ ملی اطلاعات از جمله سلامت، کشا­ورزی، آموزش، بهداشت و… در سطح ملی و جهانی بهرهمند شوند.
تجهیز تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینتر­نت پرسرعت و اتصال آن ها به شبکۀ ملی اطلا­عات در ذیل​ قانون برنامه ششم توسعه و از محل بودجۀ USO، بر اساس برنامهری­زیهای ابلاغی به اپرا­تورها، در حال انجام است و تمامی این روست­اها تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ به شبکۀ ملی اطلاعات متصل خواهند شد.
در عملکرد بهمنماه ای­رانسل، از ابتدا تا هشتم بهمنماه ۱۳۹۹ نیز، در راستای ایجاد عدالت ارتباطی و محر­ومیت زدایی ارتباطی از استان سیستانوبلوچس­تان، ۲۲ سایت اختصاصی در ۲۲ روستای این استان راه­اندازی شد و از ۱۱ سایت نیز در فاصله زم­انی ۹ تا ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹، برای ۱۱ روستای دیگر مورد بهر­هبرداری قرار گرفت.
مجموع عملکرد ایرانسل در توسعۀ روستایی اس­تان سیستانوبلوچستان، موجب شد تا مهندس مح­مدجواد آذریجهرمی وزیر ارتباطات و فناوریا­طلاعات، در گزارشی که از روند توسعه و عمل­کرد اپراتورها در استان سیستانوبلوچستان در ۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ ارائه داد، عملکرد ای­رانسل در این استان را «عالی» توصیف کند.

http://tejaratava.ir/?p=14866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.