• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

سیاست‌های کلان اقتصادی؛ مهم‌ترین موانع تولید

  • کد خبر : 18180
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
سیاست‌های کلان اقتصادی؛ مهم‌ترین موانع تولید

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاه‌های حاکمیت در راستای رشد تولید در کشور، مهم‌ترین موانع بخش تولید را مربوط را به سیاست‌های کلان اقتصادی دانست.

به گزارش تجارت آوا به نقل از وزارت صمت؛ علیرضا رزم‌حسینی در جلسه اخیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به نظرسنجی انجام شده از نخبگان صنعتی و تولیدکنندگان بزرگ کشور افزود: حدود ۹۰۰ نخبه صنعتی کشور در این نظرسنجی شرکت کردند و نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که بیشترین و مهم‌ترین موانع در حوزه تولید مربوط به فضای کسب و کار، مسائل کلان اقتصادی و تورم است؛ مسائلی که در حیطه اختیارات و تصمیمات وزارت صمت نیست و مربوط به سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها‌ست.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اینکه حوزه تولید تنها مربوط به وزارت صمت نیست و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نیز در این حوزه نقش کلیدی دارند، گفت: علاوه بر تولید در بخش‌های صنعتی و معدنی، رشد و رونق تولید در حوزه فعالیت وزارت‌خانه‌های دیگر مانند جهاد کشاورزی و نفت و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رزم‌حسینی افزود: وزارت صمت در خصوص مواردی که دارای اختیارات قانونی است و می‌تواند مستقیما ورود کند، اقدامات اولیه را انجام داده است و به زودی تصمیمات مربوط به حمایت از تولید، مشوق‌ها و همچنین اقدامات مربوط به رفع موانع تولید به بخش‌های زیرمجموعه وزارتخانه ابلاغ خواهد شد.

وی با یادآوری ضرورت همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف، از اقدامات و برنامه‌های دولت در راستای تسهیل تصویب و اجرای طرح‌های پیشنهادی برای رونق تولید خبر داد و تصریح کرد: بخشی از کار مربوط به قوانین است که دو مسیر در این خصوص مطرح است؛ نخست آنکه پیشنهادات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مستقیما به مجلس محترم شورای اسلامی ارجاع داده شود و نمایندگان در یک اقدام انقلابی و هوشمندانه در کوتاه‌ترین زمان، پیشنهادات را تصویب کنند که خوشبختانه در این خصوص تعامل خوبی بین ستاد و مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است و یا اینکه مسائل مربوط به قوانین تولید، در شورای عالی هماهنگی سران قوا مطرح شود.
رزم‌حسینی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق تولید، مطالبه گری جدی و هوشمندانه بخش خصوصی و تشکل‌ها به ویژه اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت را برای رفع موانع در بخش تولید مهم دانست وگفت: مواردی که در اختیار وزارت صمت و ستاد تسهیل است، به‌طور جدی پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری و حمایت خانه ملت از بخش تولید، اقدامات قوه قضائیه را نیز در این زمینه مثبت توصیف کرد و ادامه داد: شعار دستگاه قضا در حال حاضر تولید و اقتصاد است و رویکردی متفاوت و مثبت نسبت به بخش تولید دارد و فضا را به سمتی می‌برد که باعث ایجاد امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شود؛ اینکه هیچ واحد تولیدی نباید با حکم قضایی تعطیل شود یک اتفاق خوب در حوزه رفع موانع تولید است.
وزیر صمت در ادامه با مهم خواندن استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال، تاکید کرد: تمام تلاش ما در ستاد تسهیل در راستای رونق و رشد تولید است و اقدامات مناسبی که در این چندماه پایانی دولت انجام خواهد شد، ریل‌گذاری برای آینده خواهد بود و می‌تواند در دولت بعد نیز ادامه یابد و پیگیری شود.
رزم‌حسینی با بیان اینکه دشمنان نظام سعی کردند با بزرگ نشان دادن مشکلات و محدودیت‌ها، موفقیت‌های اقتصادی کشور به‌ویژه در بخش تولید را به حاشیه برانند گفت: ما در وزارت صمت و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آمادگی دریافت هرگونه پیشنهاد را در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید، از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی داریم تا بتوانیم در این زمینه گام‌های موثر و بزرگی را برداریم.

http://tejaratava.ir/?p=18180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.