• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

سود انباشته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرد

  • کد خبر : 55448
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
سود انباشته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرد

مجمع عمومی عادی سالانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور نماینده همه سهامداران برگزار شد و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ به تصویب مجمع رسید.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بر اساس صورت‌های مالی این بانک که به تصویب مجمع عمومی رسید، منابع بانک از ۴۹هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به حدود ۸۶هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰رسیده است.
همچنین تعداد مشتریان از ۱۰ میلیون نفر به ۱۱ میلیون و ۹۰۰هزار نفر رسیده و تعداد سپرده‌ها از ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار به ۱۶ میلیون و ۴۶۰هزار فقره افزایش یافته است.
متناسب با افزایش منابع بانک، وام‌های پرداختی از سوی آن نیز رشد یافته است. مبلغ وام‌های پرداختی با رشدی ۶۳ درصدی از ۳۶هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۵۸هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است. از نظر تعدادی نیز این شاخص با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده و تعداد وام‌های پرداختی از ۲ میلیون و ۳۴۹هزار فقره به ۲ میلیون و ۵۹۲هزار فقره رسیده است.
جمع کل دارایی‌های بانک نیز رشدی ۶۹ درصدی داشته و از ۴۸هزار میلیارد تومان به ۸۱هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بالغ شده است.
بانکی با مشتریان خوش‌حساب
مهم‌ترین نکته در صورت‌های مالی هر شرکت، سود آن است. سود انباشته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، به‌عنوان یکی از سودده‌ترین بانک‌های کشور، ۷۴ درصد رشد یافته و از ۹۳۶ میلیارد تومان به ۱۶۲۵ میلیارد تومان بالغ شده است.
موضوع دیگری که در صورت‌های مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خودنمایی می‌کند، نسبت بسیار پایین مطالبات به مصارف است. بانک موفق شده در پایان سال ۱۴۰۰ نیز کمترین نسبت مطالبات به مصارف را در بین بانک‌های کشور به ثبت برساند. این چندمین سال پیاپی است که نسبت مطالبات به مصارف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کمتر از یک درصد است.

http://tejaratava.ir/?p=55448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.