• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

سعید محمد: مناطق آزاد حیاط خلوت مردم می‌شود نه دولتمردان

  • کد خبر : 37958
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
سعید محمد: مناطق آزاد حیاط خلوت مردم می‌شود نه دولتمردان

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بسیاری از دولت مردان به چشم حیاط خلوت به مناطق آزاد نگاه می‌کنند اما از امروز مناطق آزاد کشور حیاط خلوت مردم خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، سعید محمد در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فعال کردن سرمایه گذاران را از جمله مأموریت‌های مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: این منطقه رشد نخواهد کرد مگر اینکه سرمایه گذاران قشم رشد کنند، ولی باید در همه حال مراقب باشیم که به نام توسعه و رشد اقتصادی، مردم این جزیره زیر چرخ توسعه از بین نروند.

وی، با تاکید بر ضرورت حفظ فرهنگ بومیان این جزیره افزود: ما باید کاری کنیم که گردشگران از این فرهنگ تأثیر بپذیرند نه اینکه فرهنگ آنها به فرهنگ بومیان غلبه کند.

مشاور رئیس جمهور در ادامه با برشمردن تخصص، تجارب و سوابق اجرایی فتح الهی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، دیپلماسی اقتصادی را نقطه اوج توانمندی وی خواند.

سعید محمد بیان داشت: حل مشکلات معیشتی مردم در مناطق آزاد و همچنین ساکنان جزیره قشم از اولویت‌های ماست.

وی خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، در کنار توسعه اقتصاد کشور و جذب سرمایه گذار، بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و معیشتی مردم و بومیان جزیره قشم است.

مشاور رئیس جمهور گفت: همچنین عوارض ورود در اسکله پهل لافت برای جزیره‌نشینان حذف می‌شود تا این افراد برای ورود به سرزمین خود هزینه‌ای پرداخت نکنند.

http://tejaratava.ir/?p=37958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.