• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7
با تصویب سهام‌ داران؛

سرمایه شرکت بیمه کوثر از مرز ۱۶هزارمیلیارد ریال گذشت

  • کد خبر : 37392
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
سرمایه شرکت بیمه کوثر از مرز ۱۶هزارمیلیارد ریال گذشت
افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 16هزارو885 میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام بیمه کوثر با حضور اکثریت سهام‌داران، تصویب شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، هتل سیمرغ تهران، روز یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰، شاهد برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت بیمه کوثر بود. همان‌گونه که تیر ماه سال‌جاری، در مجمع عمومی سالیانه اعلام شده بود، پس از انجام محاسبات و تایید حسابرس و بازرس قانونی، تصویب هیات‌مدیره و گرفتن مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار تهران، در ایستگاه پایانی، برای افزایش ۱۶۰درصدی سرمایه شرکت بیمه کوثر مجمع عمومی فوق‌العاده با حضور نزدیک به ۹۰درصد سهام‌داران برگزار شد.

در ابتدای برنامه، امیرهوشنگ جنگی، رییس مجمع و نماینده سهام‌دار عمده، پس از معرفی مصطفی مقصودی به عنوان منشی، داریوش خسروی و سیدهادی شیخ‌الاسلامی به عنوان ناظران و نیز نمایندگان بیمه مرکزی، حسابرس و بازرس قانونی و بورس اوراق بهادار که اعضای مجمع را تشکیل می‌دادند از ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل شرکت خواست گزارشی کوتاه از وضعیت بیمه کوثر را در اختیار سهام‌داران قرار دهد.

آقادادی با ابراز خرسندی از نهایی شدن افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و اندوخته‌ها، با اشاره به اهداف این شرکت در افزایش سرمایه، اظهار داشت: این موضوع با هدف کاهش سهم واگذاری اتکایی اختیاری و افزایش سهم نگهداری انجام می شود و ظرفیت این شرکت را در قبول ریسک بالا می برد.

وی افزود: از سوی دیگر، این امر، میزان نگهداری بیمه‌نامه‌های صادره و قبولی اتکایی بیمه کوثر را افزایش داده و سبب افزایش سودآوری و بازدهی فعالیت شرکت می شود. با تحقق این مهم، شرکت بیمه کوثر، از نظر سرمایه در زمره شرکت‌های بزرگ بورسی صنعت بیمه قرار می‌گیرد و توان شرکت برای حضور و رقابت در بازارهای بزرگ افزایش می‌یابد. از جمله می‌توانم به افزایش سهم شرکت از کنسرسیوم بیمه‌گران داخلی صنعت نفت‌وگاز اشاره کنم که هر شرکتی متناسب با ظرفیت نگهداری خود در این کنسرسیوم بهره‌مند می‌شود. از طرفی افزایش ظرفیت نگهداری از خروج حق‌بیمه‌های مربوط به پرتفو‌های مناسب از شرکت جلوگیری و در نتیجه به سوداوری شرکت کمک می کند.

مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه سود پیش‌بینی‌شده ناشی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت برای سال ۱۴۰۰ در این هفت ماهه به صورت کامل محقق شده است، خاطرنشان‌کرد: از سود حدود یک‌هزارو۲۵۰میلیارد تومانی شرکت در سال گذشته، با مساعدت سهام‌دار عمده، ۲۵۰میلیارد تومان سود تقسیم شد و متعاقب آن، سرمایه‌گذاری های خوبی را از محل یک‌هزار میلیارد تومان سود تقسیم نشده انجام داده‌ایم و سود خوبی از محل این سرمایه‌گذاری‌ها پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه، امیرهوشنگ جنگی، رییس مجمع و نماینده سهام‌دار عمده در پاسخ به برخی ابهامات و تردیدهای موجود، گفت: سهام‌دار عمده در این سال‌ها کوشیده است به بهترین شکل از مجموعه‌های اقتصادی خود از جمله شرکت بیمه کوثر حمایت کند و فرصت‌های مناسب را برای افزایش سوداوری در اختیارشان قرار دهد.

وی با تاکید بر حمایت منطقی و مطابق عرف از سهام بیمه کوثر در بازار بورس، خاطرنشان کرد: همه ما به‌خوبی می‌دانیم که بازار بورس این روزها حال خوشی ندارد و اکثر سهم‌ها با افت قابل توجهی مواجه شده‌اند؛ بنابراین امید است با بهبود شرایط رضایت سهام‌داران افزایش یابد.

جنگی با اشاره به برنامه جدی و پایدار سهام‌دار عمده برای حمایت از شرکت بیمه کوثر و نماد آن در بازار سرمایه، گفت: روال عادی سهام‌دار عمده، تقسیم سود ۹۰درصدی هنگام تشکیل مجمع سالیانه همه شرکت‌های زیرمجموعه است؛ لیکن سهام‌دار عمده در سال گذشته برای بیمه کوثر استثنا قائل شد و به تقسیم سود ۲۰درصدی اکتفا کرد تا شرکت بیمه کوثر با استفاده از این نقدینگی برای افزایش سرمایه و همچنین سرمایه‌گذاری بتواند افق‌های بالاتری را در سوداوری برای خود و سهام‌داران حقیقی و حقوقی به بار آورد.

در پایان مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام بیمه کوثر، جنگی دستور جلسه مجمع را با موضوع افزایش ۱۶۰درصدی سرمایه شرکت به رای گذاشت که با نظر اکثریت حاضر در جلسه به تصویب رسید. به این ترتیب سرمایه شرکت بیمه کوثر از مبلغ ۶هزارو۴۸۵میلیارد ریال به مبلغ ۱۶هزارو۸۸۵میلیارد ریال افزایش یافت.

http://tejaratava.ir/?p=37392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.