• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

سامانه الکترونیکی فراگیر راهکار اصلی ساماندهی پرونده های خسارت تصادفات است

  • کد خبر : 12681
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۹
سامانه الکترونیکی فراگیر راهکار اصلی ساماندهی پرونده های خسارت تصادفات است

راه اندازی گسترده مجتمع های قضایی ویژه تصادفات علاوه بر افزایش سطح رضایت عمومی از میزان تخلفات و تقلبات نیز می کاهد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از مجتمع قضایی ویژه تصادفات استان خوزستان، ضمن اعلام این مطلب افزود: دقت در محاسبه و سرعت در بررسی پرونده و پرداخت متناسب خسارت می تواند ضریب اعتماد را به خدمات صنعت بیمه بالاتر ببرد.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر رفع نواقص موجود در ارزیابی خسارت و فرایند پرداخت آن، تصریح کرد: ایجاد یک سامانه الکترونیکی فراگیر با حضور صنعت بیمه و تمامی ذینفعان اعم از دادگاه ها، پزشکی قانونی، پلیس و سایر دستگاه ها می تواند در سرعت بخشی به ارائه خدمات برتر، نقش مهمی را ایفا کند.
وی بهبود در امرخدمات رسانی را از مهمترین اهداف نهادناظر صنعت بیمه دانست و گفت: در صورت همراهی و هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در موضوع استقرار سامانه مشترک تصادفات، وضعیت رسیدگی به پرونده های این حوزه با دقت و شتاب مطلوب تری رسیدگی خواهد شد.

رییس شورای عالی بیمه از ضرورت ساماندهی موتورسیکلت ها در سطح کشور سخن گفت و از دستگاه های متناظر خواست تا برای کنترل خسارات و تلفات این حوزه، حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش بیمه گران استان خوزستان قدردانی کرد و با اشاره به تنوع محصولات بیمه ای در کشور، اظهار داشت: رضایت عمومی، سرمایه اصلی صنعت بیمه است و رشته شخص ثالث به عنوان ویترین این صنعت باید فعال تر و پویاتر عمل کند.

در این بازدید حسن مرادی _رییس مجتمع قضایی رسیدگی به تخلفات اهواز_ با قدردانی از توجه نهادناظر صنعت بیمه و مدیران شرکت در بازدید از این مجموعه به طرح مسائل و مشکلات بیمه ای در سطح استان پرداخت.

وی از ارتقای سطح رسیدگی به پرونده های تصادفات استان در این مجتمع قضایی خبر داد و گفت: شتاب قضایی در حوزه رسیدگی به پرونده های تصادفات با تقویت بدنه کارشناسی از روند رو به رشدی برخوردار است.

مرادی با انتقاد از بازگشت وسایل نقلیه معیوب و اسقاطی به سطح شهر از مسئولان ملی خواست تا برای حل این معضل، تدابیری اتخاذ کنند.

شایان ذکر است در این بازدید اعضای هیات عامل نهاد ناظر صنعت بیمه، دبیرکل سندیکای بیمه گران، مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران،تنی چند از مدیران عامل و مسئولان استانی صنعت بیمه، دکتر سلیمانی را همراهی کردند.

http://tejaratava.ir/?p=12681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.