• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

راههای تاسیس کارخانه نوآوری آب و آبفا بررسی شد

  • کد خبر : 9939
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
راههای تاسیس کارخانه نوآوری آب و آبفا بررسی شد

تهران – تجارت آوا – مدیرعامل شرکت تهیه و ساخت کالای آب و برق (ساتکاب) از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، محورهای همکاری ساتکاب با موسسه راجع به راه اندازی کارخانه نوآوری آب و آبفا بررسی شد. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از موسسه تحقیقات آب، «محمدولی علاءالدینی» مدیرعامل شرکت ساتکاب در جریان بازدید از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: شرکت ساتکاب در شمار پنج شرکت مادر تخصصی وزارت نیرو است که عمده فعالیت این شرکت سهامداری۲۰۰ شرکت از مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو است که ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری آنها را در اختیار دارد.
وی با بیان اینکه وزیر نیرو چند ماموریت برای شرکت ساتکاب تعریف کرده‌اند، تصریح کرد: این ماموریت‌ها در چارچوب حمایت از ساخت داخل و فناوری‌های نوین، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، توسعه رقابت برای ساخت کالاهای داخلی، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی، یکپارچه‌سازی بیمه‌ها (این امر برای نخستین بار امسال کلید خورد و از سال آینده تکمیل می شود) و همچنین یکپارچه‌سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد.
علاءالدینی با بیان اینکه در سال های گذشته و قبل از همه‌گیری کرونا در کشور، هفت رویداد استارتاپ برگزار شد، خاطرنشان کرد: در برگزاری رویدادهای استارتاپ به موضوع هایی از جمله سازگاری با کم آبی پرداخته شد، همچنین نمایشگاهی نیز در این ارتباط برگزار و کالاهایی نیز در زمینه مدیریت مصرف شناسایی شد.
وی پیرامون بازدیدی که پیش‌تر از موسسه تحقیقات آب داشت،گفت: بخشی از مکان تعیین شده برای راه اندازی کارخانه نوآوری آب و آبفا آماده است که می‌توان به سرعت کار را کلید زد و با همکاری دوطرف کار را پیش برد؛ نکته حائزاهمیت اینکه می‌توان کارخانه نوآوری برق را هم در این محل مستقر ساخت و چنانچه مورد موافقت معاون تحقیقات وزیر نیرو قرار گیرد، کارخانه نوآوری آب و برق را در این مکان مستقر خواهیم ساخت.
مدیرعامل شرکت ساتکاب توضیح داد: پیشتر تفاهم‌نامه‌ای با پژوهشگاه نیرو امضا شد مبنی براینکه کارهای علمی و فکری که آنجا صورت گرفته تجاری‌سازی آنها برعهده ساتکاب باشد که می‌توان این موضوع را با استقرار کارخانه نوآوری آب و برق در موسسه توسعه داد و موسسه تحقیقات آب نیز به مرکز علمی پشتیبانی صنعت آب و برق تبدیل شود.
علاءالدینی به مصوبه شورای امنیت برای حمایت از تولید بار اول اشاره کرد و با تاکید براینکه مصوبه های شورای امنیت ملی لازم الاجرا است، گفت: به دلیل آنکه پس از تصویب به امضای رهبر معظم انقلاب می‌رسد، می‌توان از این ظرفیت برای حمایت از تولید نوبت اول استفاده کرد.

استفاده بهینه از فرصت های موجود برای اشتغالزایی جوانان
رییس موسسه تحقیقات آب در این بازدید گفت: فرصت و ظرفیت‌های خوبی در اختیار این موسسه قرار دارد که باید از آن برای رسیدن به اهداف موردنظرمان که توسعه کشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اشتغالزایی جوانان است، استفاده کرد.
«محمدرضا کاویانپور» با اشاره به تاکید وزیر نیرو در زمینه راه‌اندازی کارخانه نوآوری آب و آبفا اضافه کرد: بعد از مذاکراتی که با دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری و معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو انجام شد، راه اندازی کارخانه نوآوری آب و آبفا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پیگیری و تلاش شد که برنامه مشخصی را ارائه کنند و حدود دو ماه طول کشید و بدون نتیجه باقی ماند و مذاکراتی هم با شهرداری تهران برای مشارکت در کارخانه نوآوری آب و آبفا انجام شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با خواستی که موسسه و ساتکاب دارند با استارت آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و حضور جوانان مستعد در این مجموعه محقق و منشا خیر شود.
سیدمهدی نوربخش مدیر کل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو نیز در این بازدید گفت: کارخانه نوآوری که به عنوان زیست بوم نوآوری طراحی شده یکی از مولفه‌های اصلی در آن زیست بوم محسوب می‌شود و از طرف دیگر هم جزو برنامه‌های الف-ب ایران است که قول آن به وزیر نیرو داده شده و قبل از سال ۱۴۰۰ نیز باید افتتاح شود.

به گفته وی، کارخانه نوآوری آب و آبفا در جهت بومی‌سازی و تامین نیازهای صنعت آب و آبفا است. 

http://tejaratava.ir/?p=9939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.