• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

دورخیز دانا به سمت بیمه دیجیتال

  • کد خبر : 15313
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۱۷
دورخیز دانا به سمت بیمه دیجیتال

رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت اسناد شعب بیمه دانا «ساماش» طی مراسمی با حضور مدیران ارشد بیمه دانا و بیمه مرکزی روز چهارم اسفندماه جاری در تهران برگزار شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در مراسم رونمایی از سامانه ساماش، دکتر کاردگر نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا، رئیس و اعضای هیئت مدیره، قائم مقام بیمه دانا، معاونان مدیرعامل، برخی از مدیران ستادی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی حضور داشتند.

 در این مراسم که در مجتمع خدمات بیمه‌ای فردوسی برگزار شد، دکتر کاردگر نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا طی سخنانی با اشاره به هماهنگی و تعامل بسیار مناسب اعضای هیئت مدیره در پیشبرد امور شرکت اظهار داشت: برای رسیدن به بهره‌وری مطلوب و اعمال نظارت مناسب، ایجاد یک اکوسیستم بیمه‌ای جزو الزامات هیئت مدیره به شمار می‌رود.

  وی با تاکید بر ضرورت رشد دانش بیمه‌ای به ویژه در حوزه درمان و اطلاعات افزود: با توجه به راه اندازی سامانه ساماش و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد تغییرات اساسی، حرکت به سمت بیمه دیجیتال در این شرکت آغاز شده و امیدواریم از صفر تا صد عملیات بیمه‌ای اعم از صدور و خسارت در آینده نزدیک، در بستر دیجیتال فراهم شود.

 مدیرعامل بیمه دانا، رشد و بهره وری اقتصاد را در گرو ارتقاء صنعت بیمه دانست و با اشاره به اینکه امروز اطلاعات حرف اول را در دنیا می‌زند، گفت: ما باید به دانش بیمه دیجیتال مسلح باشیم و آن را در تمامی لایه‌های شرکت تسری دهیم تا با استفاده از مزایا و نظارت و کنترل بیشتر، به بهره وری مناسب‌تر دست یابیم.

وی در پایان از تلاش‌ها و خدمات رئیس مرکز فاوا و همکاران این مدیریت در راه اندازی این سامانه تقدیر و تشکر کرد.

***اظهارات رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی

پیش از اظهارات دکتر کاردگر، آقای نعمتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در سخنانی، رونمایی از سامانه ساماش را که موجب ارتقاء شاخص‌های عملکردی بیمه دانا می‌شود، مورد ستایش قرار داد و اظهار داشت: تحول دیجیتال و شکل‌گیری آن در صنعت بیمه یک ضرورت به شمار می‌رود. به اعتقاد من، نقش رهبری سازمان در بحث بیمه و تحول دیجیتال بسیار مهم است، زیرا در صورت حمایت و پایش آن از طرف هرم مدیریتی سازمان، می‌توان به اصلاح فرایندهای سیستم و ارتقاء بهره‌وری دست یافت.

وی با اشاره به اینکه بیمه دانا در بحث فناوری اطلاعات، از دانش و تجربه بسیار خوبی برخوردار است، افزود: سامانه ساماش، سامانه‌ای مطلوب و بسیار تاثیرگذار است که می‌توان در آینده آن را از حالت الکترونیکی به دیجیتالی تبدیل کرد تا با حذف کاغذ، شاهد تغییرات اساسی در صنعت بیمه باشیم.

***بیانات دکتر عطری، معاون فنی بیمه‌های اشخاص

در این مراسم، دکتر عطری معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه دانا با تشریح اهمیت سامانه ساماش در عملیات بیمه‌گری اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه، استفاده از ابزارهای نظارتی تقویت شده و دیگر امکان جعل اسناد امکان پذیر نخواهد بود.

 وی، استفاده از ارزیابان خسارت در این سامانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به یکپارچه شدن عملیات بیمه‌ای در این سامانه و حذف اسناد فیزیکی، می‌توان با کادر مجرب بیمه دانا کارهای بسیار مهم و درخور توجهی انجام داد.

 دکتر عطری، کمک مطلوب در محاسبه اسناد درمانی، بهره‌وری از نیروی انسانی و تمرکز اسناد درمانی را از ویژگی‌های مهم این سامانه دانست و ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از این سامانه و افزایش نظارت‌ها، امور مربوط به اسناد درمانی با دقت بیشتر و زمان بندی مناسب‌تر به ساماندهی لازم برسد.

***سخنان رئیس مرکز فاوای بیمه دانا

بر اساس این گزارش، خانم مهدیه نعیم حسنی رئیس مرکز فاوای بیمه دانا نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیر عامل، هیئت مدیره و قائم مقام بیمه دانا برای راه اندازی این سامانه اظهار داشت: با راه اندازی سامانه ساماش ضمن جلوگیری از اشتباهات و محاسبات آماری، عملیات بیمه‌ای در حوزه اسناد درمانی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

 وی افزود: استقرار این سامانه در شعب بیمه دانا، علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه‌های مرتبط با بایگانی، مصرف کاغذ و بازرسی اسناد، موجب سهولت در سرعت در مراجعه به اسناد، افزایش امنیت دسترسی به اسناد و فرآیندهای وابسته، کنترل و نظارت هوشمند بر اسناد صدور و خسارت شعب و کاهش بروز خطا در فرایندهای مرتبط به آنها خواهد شد.

 رئیس مرکز فاوای بیمه دانا در توضیح مطلب افزود: سامانه هوشمند ساماش، بستر الکترونیکی عملیات پذیرش و محاسبات خسارت را فراهم می‌کند و نقش مهمی در کاهش مخاطرات احتمالی و افزایش سهولت عملیات دارد.

در پایان این مراسم دکتر کاردگر و اعضای هیئت همراه ضمن بازدید از سامانه هوشمند ساماش و گفتگو با همکاران، از نزدیک با کارکرد، ویژگی‌ها و قابلیت‌های این سامانه آشنا شدند.

http://tejaratava.ir/?p=15313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.