• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها فرصتی برای شکوفایی فرزندان شما

  • کد خبر : 58354
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها فرصتی برای شکوفایی فرزندان شما
مؤسسه آموزش شهر؛ یکی از گسترده‌ترین و در دسترس‌ترین فرصت‌های آموزشی را برای شهروندان تهرانی در قالب شبکه آموزش فراهم کرده است. خانه‌های کودک شهرشکوفه‌ها، یکی از امکانات این شبکه‌ وسیع است و مجموعه‌ای از فرصت‌ها و امکانات آموزشی برای کودکان پیش ‌از دبستان‌ یعنی گروه سنی 4، 5 و 6 سال گرد هم آورده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرضیه خسروی بروجنی مدیرعامل این مؤسسه با اشاره به تعداد پراکندگی خانه‌های کودک شهرشکوفه‌ها در سطح شهر تهران افزود: « در حال حاضر بیش از ۷۵ شعبه خانه کودک در فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ از شمال تا جنوب از شرق تا غرب پایتخت در حال ارائه خدمات آموزشی به کودکان عزیز هستند.»

وی با تأکید بر نظام آموزشی مدون و منابع آموزشی انحصاری خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها افزود: « هم‌اندیشی متخصصان و اندیشمندان حوزه تکنولوژی آموزشی و روان‌‌شناسان کودک، با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه تدریس مربیان و توجه به تمام جنبه‌های رشد کودکان، بسته آموزشی جامعی را پدید آورده که از نمونه‌های کم‌نظیر آموزش پیش از دبستان به حساب می‌آید.»

سرپرست مؤسسه آموزش شهر در تبیین متناسب‌سازی شهریه‌ها براساس پراکندگی در شهر یادآور شد: « یکی از دغدغه‌های والدین همواره بهره مندی از خدمات آموزشی ویژه ای است که هزینه مناسبی هم داشته باشد. از این رو شهریه های خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها برمبنای شرایط اقتصادی ، فرهنگی و بومی در نظر گرفته شده و تمامی خانواده ها امکان استفاه از این دوره را خواهند داشت .

در ادامه مرضیه خسروی یادآور شد: « تمامی مربیان شاغل در شبکه گسترده خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها، از بین مجرب‌ترین و کارآزموده‌ترین مربیان انتخاب شده‌اند. آنان پس از پشت سر گذاشتن آزمون کتبی، مصاحبه علمی و آزمون شخصیت موفق به دریافت اعتبارنامه تدریس گردیده و همچنین مجموعه‌ای از تسهیل‌گران آموزشی بر عملکرد آنان نظارت دوره‌ای دارند. در نهایت مربیان مبتنی بر کیفیت تدریس و رضایت مخاطبین و والدین، سطح‌بندی و درجه‌بندی می‌شوند.»

به گفته خسروی بروجنی: « منابع آموزشی خانه‌های کودک شهرشکوفه‌ها، مبتنی بر واحدهای یادگیری و اهداف آموزشی پیش از دبستان تولید شده است. کتاب‌های آموزشی توسط شورای محتوایی و شورای سیاستگذاری به همراه مربیان زبده به نگارش درآمده است. این منابع آموزشی برای گروه سنی ۴ تا۶ سال به صورت مستقل تولید و برای همه منابع، راهنمای تدریس مستقلی پیش‌بینی و تهیه شده است.

سرپرست موسسه اموزش شهر با اشاره به اهداف کتاب‌های آموزشی در خانه‌های کودک یادآور شد: منابع آموزشی و کتاب‌ها با هدف ایجاد آمادگی لازم برای ارتقاء مهارت‌های اجتماعی، آموزش مفاهیم بهداشتی، دینی، هویتی کودکان تدوین شده است. همچنین کتاب‌هایی مانند کتاب چه روزی چه کاری که کتاب مناسبتی است و مناسبت های مختلف مذهبی و ملی را همراه با تصاویر، داستان و بازی و قصه به کودکان اموزش می‌دهد و یا کتاب کار کودکان که براساس تقویم آموزشی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

وی افزود: « این مجموعه تماماً دارای ارزش‌افزوده‌های صوتی و تصویری است. داستان‌ها و ترانه‌های کتاب‌ها، قابل شنیدن است. همچنین تمامی منابع خانه‌های کودک، توسط کارشناسان علوم دینی، مورد اعتباربخشی و تأیید قرار گرفته است.»

سرپرست مؤسسه آموزش شهر با اشاره به ایجاد رابطه مؤثر میان مربی، مادر و کودک در این مراکز گفت: « برگزاری کارگاه‌های مادر وکودک با محوریت پرورش هوش و خــلاقیت کودکان، کمک شایانی به اســتقلال شخصیت کودک و تقویت روحیه مشارکت و همکاری بین مادر و کودک و مربی می‌کند.»

مرضیه خسروی بروجنی در پایان تأکید کرد: « با توجه به نگرانی‌های ایجاد شده در کشور به دنبال شیوع مجدد ویروس کرونا، تمامی کلاس‌های حضوری متناسب با شرایط، از پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی لازم برخوردار است. ایجاد فاصله اجتماعی لازم، ضرورت استفاده از ماسک توسط مربیان، مخاطبین و عوامل آموزشی و ضد عفونی کردن مستمر کلاس‌های آموزشی از جمله این موارد است.»

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مؤسسه آموزش شهر به شماره ۸۸۴۱۵۲۰۶-۷(داخلی ۵) تماس بگیرند.

مؤسسه آموزش شهر در خیابان سهروردی شمالی، کوچه تقوی پلاک ۲۵ واقع است.

http://tejaratava.ir/?p=58354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.