• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3
در مجمع عمومی عادی و عمومی فوق‌العاده سالیانه آپ تصویب شد؛

تقسیم ۲۲ ریال سود هر سهم شرکت آسان پرداخت پرشین

  • کد خبر : 58434
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
تقسیم ۲۲ ریال سود هر سهم شرکت آسان پرداخت پرشین
مجمع عمومی عادی و عمومی فوق‌العاده سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشين با حضور ۸۶ درصد سهامداران برگزار و صورتهای مالی به تصویب رسید.

به گزارش تجارت آوا، مجمع عمومی عادی و عمومی فوق العاده سالیانه شرکت شرکت آسان پرداخت پرشین با حضور ۸۶ درصد از سهامداران و سهامداران عمده از جمله آقای حامد منصوری و بانک کشاورزی و حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، حسابرس و بازرس قانونی روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار و صورت های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ شرکت تصویب شد.

در این جلسه، پس از استقرار هیئت رئیسه و بعد از قرائت گزارش مدیرعامل و توضیحات مستدل به بندهای گزارش حسابرسی، صورت های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ شرکت آسان پرداخت پرشین با اکثریت آرا حاضرین در مجمع شرکت آسان پرداخت پرشین مورد تصویب قرار گرفت.
شرکت آسان پرداخت پرشین در سال ۱۴۰۰ توانسته به سود خالصی ۱.۲۰۸.۸۹۲ میلیون ریال دست یابد (به ازای هر سهم ۲۱۸ ریال) که پس از پیشنهاد هیئت مدیره توزیع ۲۲ ریال سود برای هر سهم به تصویب رسید و از سود شرکت افزایش سرمایه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل آپ در ابتدای این مجمع از افزایش درآمدهای غیروابسته به کارمزد شاپرک در سال آتی خبر داد.
علی اکبر فرهانی‌، مدیرعامل آپ با اشاره به فشارهای مالیاتی و کاهش درآمد از محل پوزها و همچنین عدم افزایش کارمزد شاپرک، گفت: به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های هلث‌تک، لندتک، بیمه و گردشگری رفتیم و در سال جدید به حوزه نئوبانک نیز ورود خواهیم کرد. او اعلام کرد به دنبال افزایش درآمدهای غیروابسته به کارمزد شاپرک هستند و همکاری خود را با شبکه همکاران و سایر استارت‌آپ‌ها افزایش خواهند داد.
فرهانی‌ در ابتدای این مجمع به ارائه گزارشی پیرامون عملکرد و وضعیت شرکت آسان‌پرداخت پرشین پرداخت، او گفت: آپ در سال ۸۸ و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی، وابسته یا بانکی راه‌اندازی شد. در سال ۹۰ به عنوان اولین PSP متصل به شاپرک مجوز گرفت و در سال ۹۳ بخشی از سهام خود را به بانک کشاورزی واگذار کرد و در نهایت در سال ۹۵ به شرکت سهامی عام تبدیل شد.

او در ادامه با اشاره به افزایش رقبا در این صنعت معتقد است آپ جایگاه خود را مانند گذشته حفظ کرده و درحال حاضر بیشترین سهم پرداخت اینترنتی را در کشور به خود اختصاص داده است. همچنین به گفته مدیرعامل آپ این شرکت رتبه چهارم در بین شرکت‌های پرداخت را دارد و پرکاربردترین و پرکاربرترین کیف پول اینترنتی است.
مدیرعامل شرکت آسان‌پرداخت پرشین به همکاری با توسن برای ارائه خدمات BMPL، امکان تخصیص اعتبار چندگانه، پشتیبانی از بن کارت و … به عنوان سایر خدمات این شرکت اشاره و عنوان کرد: در جایگاه هشتم به لحاظ تعداد پوز نصب شده در کشور و رتبه چهارم تراکنش به لحاظ اثربخشی و بهره‌وری و رتبه دوم کم خطاترین شرکت در این بخش ایستادیم و ما بزرگترین کیف پول کشور را داشته و بیشترین سهم بازار پرداخت اینترنتی را داریم.
فرهانی در ادامه این مجمع به روند رو به رشد درآمدناخالص شرکت طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حاشیه سود خدمات اپراتوری به شدت کم است درآمد خالص در بخش عملیاتی رشد کمی نسبت به ناخالص ثبت کرده است.
او با اشاره به وجود چالش‌های مختلف شرکت در بخش نسبت های اهرمی و نقدینگی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌ها از طرفی و ثبات تعرفه شاپرک از طرف دیگر در این بخش با مشکل مواجهیم و به دنبال افزایش درآمدهای غیروابسته به کارمزد شاپرک هستیم.
شرکت در همان ابتدا بر اساس دانش بنیان فنی و تجاری بنیانگذاری شده است و از همان موقع دانش بنیان شناخته می شود.
این شرکت ۷۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و حدود ۲۰۰۰ نفر غیر مستقیم دارد.
در ادامه این مجمع و پس از قرائت گزارش حسابرس، سامع امیری رئیس مجمع، آپ را موظف به تعیین تکلیف اراضی خود تا پایان سال ۱۴۰۱ و همچنین تعیین تکلیف بحث حاکمیت شرکتی کرد. همچنین یک تنفس دو هفته ای به منظور تعیین بازرس اصلی و علی‌البدل تعیین شد.

در این جلسه مبلغ ۸ میلیار تومان برای مسئولیت اجتماعی سال ۱۴۰۱ درنظر گرفته شد و همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی برای درج آگهی های شرکت انتخاب گردید.

http://tejaratava.ir/?p=58434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.