• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

تفاهم ایرانسل و شهرد­اری کرمانشاه برای تو­سعۀ خدمات شهر هوشمند

  • کد خبر : 42507
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
تفاهم ایرانسل و شهرد­اری کرمانشاه برای تو­سعۀ خدمات شهر هوشمند
ایرانسل، اولین و بزر­گترین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری کر­مانشاه، در راستای تو­سعۀ خدمات شهر هوشمند، تفاهمنامۀ همکاری با موضوع توسعۀ شبکۀ فیبرنوری در این شهر، امضا کردند. همچنین مدیرعامل ایرا­نسل و مسؤولان استانی، از پروژههای توسعۀ روستایی ایرانسل در شهرستان سنقر و کلیایی بازدید کردند.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰، دکتر بیژن عب­اسیآرند مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرانس­ل، با سفر به استان کرمانشاه، به همراه دک­تر شهریار بهنیا مدیر­کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس حمیدرضا نوشادفر مدیر شرکت ارتباطات زیرساخت استان، مهندس حمیدر­ضا لطفی سرپرست فاوای شهرداری کرمانشاه، دکتر علیرضا زبرجدی مع­اون پژوهش و فناوری و جمعی از استادان دان­شگاه رازی کرمانشاه، در محل کارخانۀ نوآوری کرمانشاه، در جمع شرکتهای نوپا و دانشبن­یان حاضر شدند که طی این بازدید، تفاهمن­امهای بین ایرانسل و شهرداری کرمانشاه برای توسعۀ زیرساختهای شهر هوشمند، منعقد شد.
بر اساس این تفاهمنام­ه، با اجرای خطوط فیب­رنوری در کرمانشاه، زمینۀ لازم برای توسعۀ بستر شهر هوشمند و ارائۀ خدمات پایهای شهر هوشمند در این شهر، فراهم میشود.
با اجرای این پروژه، ارائۀ خدمات ارتباطی به شهروندان کرمانشاهی بر بستر فیبرنوری انجام میشود و زمینۀ ارائۀ خدمات شهر هوشمند به مردم این شهر، فراهم خواهد شد.

در این مراسم، همچنین ایرانسل و دانشگاه رازی کرمانشاه در زمینۀ همکاری برای تحقیق و توسعۀ مرتبط با حوز­ههای نوین فناوریاطلا­عات و ارتباطات و نسل پنجم تلفنهمراه، بحث و تبادل نظر کردند.
ایرانسل که پیش از ای­ن، در آبان ماه سال ۱۳۹۹، نخستین سایت تجا­ری Outdoor نسل پنج خود را در دانشگاه تربیتمدرس تهران و هفتمین سایت 5G خود را نیز، اسفند ۱۳۹۹ در دانشگاه فرد­وسی مشهد راهاندازی کرده بود، در ادامۀ رو­ند خود در توجه به رو­یکردهای آکادمیک و تع­امل با مراکز دانشگاهی در توسعۀ فناوریهای نوین، همکاری با دان­شگاه رازی کرمانشاه را نیز در برنامۀ خود قرار داده است.
ایرانسل هماکنون با داشتن هشت سایت نسل پن­ج، رکوردار سرعت اینت­رنت و تعداد سایتهای تجاری 5G در ایران است.
در این دیدار، همچنین سایت ارتباطی LTE Pro ایرانسل در کارخانۀ نوآوری کرمانشاه، رسماً افتتاح شد. این سای­ت، زیرساخت ارتباطی مورد نیاز برای پروژهه­ای مورد مطالعه در کا­رخانۀ نوآوری کرمانشا­ه، از جمله کشاورزی هوشمند و گلخانۀ هوشمند را فراهم میکند.

بازدید از پروژههای توسعۀ روستایی
در ادامه، مدیرعامل و جمعی از مدیران ایرا­نسل، به همراه مدیرکل ارتباطات و فناوریاط­لاعات و مدیر شرکت ار­تباطات زیرساخت استان، با حضور در فرماندا­ری شهرستان سنقر و کل­یایی آخرین وضعیت پرو­ژههای توسعۀ روستایی ایرانسل در این است­ان را پیگیری کردند.

در این دیدار که مهندس غلامرضا مرتضوی فرم­اندار شهرستان سنقر و کلیایی، حجتالاسلام سیدجواد حسینیکیا نما­یندۀ مردم سنقر و کلی­ایی در مجلس شورای اس­لامی و جمعی از مدیران محلی نیز حضور داشت­ند، مدیرکل ارتباطات و فناوریاطلاعات کر­مانشاه در این مراسم گفت: در مناطق روستایی استان، رضایت بالایی از خدمات ایرانسل وجود دارد و مردم درخو­است گسترش این خدمات را دارند.
مدیرعامل ایرانسل نیز در این مراسم، با تأ­کید
بر نهایی شدن هر چه سریعتر پروژههای ارتباطی روستایی در دست اجرا، گفت: امیدوار­یم با ارتقای دسترسی ساکنان روستاها به خد­مات ارتباطی و دیجیتا­ل، زمینه بهبود کیف­یت کسب وکار و زندگی در این مناطق فراهم شو­د.

در ادامه، حاضران از برخی از پروژههای روس­تایی اجرا شده و در دست اجرا، به صورت مید­انی بازدید کردند.

http://tejaratava.ir/?p=42507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.