• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تعدیل روشنایی پایتخت با هدف کاهش مصرف سوخت نیروگاهی

  • کد خبر : 10250
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
تعدیل روشنایی پایتخت با هدف کاهش مصرف سوخت نیروگاهی

تهران – تجارت آوا – مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر گفت: تعدیل روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف گاز نیروگاهی در سه بخش روشنایی بزرگراهی، بین شهری و فضای سبز انجام می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران( توانیر )”مسعود صادقی”  افزود: این طرح و با محوریت شرکت های توزیع برق، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها و در همه استان ها در حال اجرا است و انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی کشور، همکاری لازم را برای اجرای این طرح با شرکت های توزیع برق به عمل آورند.

وی اجرای طرح منع تردد شبانه شهری به دلیل شیوع بیماری کرونا را  فرصتی مناسب برای کاهش روشنایی در برخی از بزرگراه ها و معابر کم تردد دانست و ادامه داد: حفظ و حراست از منابع انرژی، وظیفه و رسالتی ملی است.

صادقی گفت: به دنبال کاهش دمای هوا و افزایش مصرف حامل های انرژی به عنوان منابع حرارتی، وزارت نیرو در راستای پشتیبانی از زیرساخت های انرژی کشور، طرح های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است که کاهش و تعدیل روشنایی معابر درون و برون شهری از جمله مهم ترین این طرح ها است.
“حمیدرضا منصوری” معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز تامین برق مورد نیاز شهروندان به شکلی پایدار و ایمن را مهم ترین رسالت کاری این شرکت دانست و گفت: در مسیر تحقق اهداف وزارت نیرو برای جلوگیری از بروز وقفه در ارائه خدمات به شهروندان در بخش انرژی، با توجه به وسعت جغرافیایی و تعدد و گستردگی معابر پایتخت، این شرکت نیز همگام با سایر شرکت های توزیع در کشور، تلاش دارد تا با تعدیل روشنایی معابر درون شهری، به کاهش مصرف گاز نیروگاه ها و تامین انرژی گرمایشی مورد نیاز نقاط سردسیر کمک کند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: اصلاح روشنایی معابر یک میلیون لیتر در سوخت صرفه جویی به‌همراه دارد.

http://tejaratava.ir/?p=10250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.