• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
5

تحویل حداکثر ۲ ساله مسکن ملی به شرط خوش‌حسابی متقاضیان/واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات می‌شوند

  • کد خبر : 18141
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
تحویل حداکثر ۲ ساله مسکن ملی به شرط خوش‌حسابی متقاضیان/واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات می‌شوند

تحویل حداکثر ۲ ساله مسکن ملی به شرط خوش‌حسابی متقاضیان، مشمول مالیات شدن واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند و تخصیص ۲۸۶۹ هکتار اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار هفته دوم فروردین ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

تحویل حداکثر ۲ ساله مسکن ملی به شرط خوش‌حسابی متقاضیان

وزیر راه و شهرسازی درباره الزام ثبت اطلاعات محل سکونت افراد در سامانه اسکان گفت: یکی از کارکردهای سامانه اسکان شناسایی دارایی‌های سمی است که بازار مسکن را متلاطم می‌کنند. اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه چه تعداد از مسکن ملی در سال ۱۴۰۰ تحویل داده می شود، گفت: مدت زمان ساخت این واحدها و تحویل آنها بستگی به همکاری متقاضیان دارد به عبارت دیگر سرعت ساخت این واحدها به این بستگی دارد که ثبت نام کنندگان در این طرح، آورده و سهم خود را به موقع واریز کنند.

وام ودیعه مسکن به ۲۲۳ هزار خانوار پرداخت شد

محمودزاده معاون مسکن و ساختمان از پرداخت وام ودیعه اجاره مسکن به ۲۲۳ هزار خانواری که واجد شرایط بودند توسط سیستم بانکی خبر داد. معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص امکان تمدید وام ودیعه اجاره مسکن اعلام کرد: فعلا موضوع تمدید وجود ندارد. پیشنهاد را داده ایم چنانچه ستاد ملی کرونا موافقت کند امکان تمدید میسر خواهد شد.

واحدهای خالی که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند مشمول مالیات می‌شوند

معاون مسکن و ساختمان بر الزام سرپرستان خانوار به درج انواع مالکیت در سامانه املاک و اسکان از ۱۹ فروردین به مدت ۲ ماه تاکید کرد و گفت: مالکیت یک خانه در شهر محل سکونت و یک خانه در شهر دیگر مشمول مالیات نمی‌شود.

روند آغاز و تکمیل واحدهای مسکن ملی در دولت دوازدهم

طرح اقدام ملی مسکن یکی از مهمترین برنامه اجرایی و عملیاتی دولت دوازدهم در حوزه مسکن است که درقالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های متوسط و بزرگ‌‌مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهم‌نامه با سایر وزارتخانه‌ها، وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

تخصیص ۳ هزار میلیاردتومان اعتبار برای تامین زمین، خدمات روبنایی و زیربنایی مسکن ملی و مسکن مهر

احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در مجموع برای برنامه های سال جاری سازمان اعم از طرح مسکن ملی، مسکن مهر، خدمات زیربنایی و روبنایی و تامین زمین، ۳ هزار میلیاردتومان اعتبار تخصیص داده است.

تخصیص ۲۸۶۹ هکتار اراضی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن

احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن و رفع موانع با تخصیص اعتبار، از تخصیص ۲۸۶۹ هکتار زمین برای این طرح طبق تازه ترین آمار خبر داد. وی همچنین اعلام کرد: از ۱۹۵ هزار متقاضی که تایید نهایی شده‌اند تاکنون حدود ۱۲۰ هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که از این میان تنها برای تامین زمین حدود ۱۱ هزار نفر کسری وجود دارد و عمدتا از طریق الحاق اراضی سازمان به محدوده شهرها در حال رفع کسری زمین هستیم .

رفع ۲۱۱ مورد تعرض از اراضی دولتی به مساحت بیش از ۳۶ هکتار در ۱۰ روز نخست فروردین

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۲۱۱ مورد تعرض از زمین‌های دولتی به مساحت بیش از ۳۶ هکتار در ۱۰ روز نخست فروردین، خبر داد.

احداث مسکن کم‌درآمدها فرصتی برای ورود و به روز کردن فناوری‌های نو در عرصه ساختمان

رییس بخش مسکن و سیستم‌های ساختمان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد را فرصتی برای دولت‌ها در استفاده از فناوری‌های نو و به روزکردن آنها دانست. وی بر حفظ حقوق شهروندی در فراهم کردن شرایط لازم برای تامین مسکن کم‌درآمدها تاکید کرد و توضیح داد: راندن کم درآمدها به شهرهای کوچک و فراهم کردن زمینه مهاجرت آنها علاوه بر تبعات اجتماعی و فرهنگی، تبعات زیست محیطی را نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین ضرورت دارد تا علاوه بر حفظ حقوق شهروندی، اولویت مکانیابی برای احداث مسکن کم‌درآمدها شهر محل سکونت این اقشار باشد.

اعلام مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری درخصوص طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع)

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، مصوبه این شورا درخصوص طرح تفصیلی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) را به استاندار خراسان رضوی اعلام کرد.

ضرورت احداث مراکز رفاهی، تفریحی و خدماتی برای افزایش جمعیت در فازهای مسکن مهر  پردیس

طاهرخانی در بازدید از شهر جدید پردیس ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی دقیق برای ساخت و اجرای به موقع پروژه‌ها در شهر جدید پردیس، اعلام کرد: با احداث مراکز رفاهی، تفریحی و خدماتی در قلب پروژه‌های مسکونی، پس از سکونت و افزایش جمعیت در فازهای مسکن مهر، دغدغه‌ای برای ارائه خدمات و تامین رفاه و آسایش مردم وجود نخواهد داشت.

http://tejaratava.ir/?p=18141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.