• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
4

بیمه کارآفرین در زمان اوج یا ریزش بازار سرمایه تصمیمات انتحاری نمی گیرد

  • کد خبر : 38362
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
بیمه کارآفرین در زمان اوج یا ریزش بازار سرمایه تصمیمات انتحاری نمی گیرد

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه کارآفرین، با بیان اینکه هنوز می‌توان از بازارسهام انتظارسود خوبی داشت، اظهارکرد: استراتژی‌های سرمایه گذاری در شرکت‌های بیمه‌ای باید به میان‌ مدت و بلند مدت تبدیل شود و نگاه کوتاه مدت به هر بازاری از جمله بازارسهام می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد.

“میلاد صادق ویشکائی” درگفت وگو با چابک‌آنلاین، گفت: از ابتدا ایراداتی به آیین نامه سرمایه گذاری(۹۷) وارد بود و بیمه مرکزی هم به دنبال این بود که این آیین نامه را متناسب با شرایط روز تطبیق دهد، البته آیین نامه ۹۷ بسیاری از مشکلات آیین نامه ۶۰ را برطرف کرد.

وی، افزود: آیین نامه ۹۷، ضعف‌هایی دارد که هرچقدر جلوتر می‌رود با توجه به اینکه شرایط بازارها متفاوت می‌شود نیاز به انعطاف بیشتری خواهد داشت.

مدیرسرمایه گذاری شرکت بیمه کارآفرین ، با اشاره به صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت‌های بیمه‌ای، گفت: بابررسی صورت مالی چند شرکت مشخص شده که با کاهش سود درمقایسه با دوره مشابه سال گذشته مواجه بودند که این کاهش مشخصا درقسمت سود سرمایه گذاری اتفاق افتاده است.

صادق ویشکائی، تصریح کرد:کاهش سود سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه‌ای نشان دهنده این است که تصمیمات شرکت‌ها به صورت مقطعی خوب بوده ولی ادامه داربودن آن در شرکت‌های بیمه‌ای اهمیت بیشتری دارد ووقتی شرکتی درکوتاه مدت سود خوبی بدست می‌آورد انتظار می‌رود که بتواند آن را تکرارکند.

وی، با بیان اینکه شرکت‌های فعال در بازارسرمایه با وجود شرایط فعلی این بازار بازهم می‌توانند آن نرخ متوسط سود سازی را داشته باشند، افزود: با یک نگاه به صورت‌های مالی شرکت بیمه کارآفرین متوجه می‌شوید که این شرکت بیش ازسال گذشته که اوج بازاربود، سیر سود داشته وپرتفوی سرمایه گذاری این شرکت روند خوبی دارد.

مدیرسرمایه گذاری شرکت بیمه کارآفرین، خاطرنشان کرد که دید این شرکت بیمه ای برای ورود به بازارسرمایه بلند مدت بوده و در زمان اوج یا ریزش بازارتصمیمات انتحاری گرفته نمی‌شود زیرا برنامه‌ای بلند مدت نوشته شده و متناسب با این برنامه، روندی پایدار را ادامه می‌دهد.

صادق ویشکائی، بیان کرد: احتمال اینکه نرخ بازار سپرده درشش ماهه دوم سال برای شرکت‌های بیمه‌ای بهترشود وجود دارد زیرا نرخ بین بانکی که تا ۱۱ درصد افت کرده بود به بالای ۲۰ درصد رسیده و برخی از بانک‌ها نرخ بالای ۲۰ درصد برای سپرده گذاری پیشنهاد می‌دهند که این نشان دهنده آن است که درماههای آینده سپرده‌های با نرخ بالاتری هم اتفاق خواهد افتاد.

وی، اذعان داشت که عمده پرتفوی سرمایه گذاری شرکت بیمه کارآفرین درسال ۹۹ درسپرده بانکی نبوده و حداقل‌های آیین نامه ۹۷ را رعایت کرده و بیشترپرتفوی خود را به سمت بازار سرمایه و نقد شوندگی بیشتربرده چون انتظار برای بازدهی بیشتربرای سهامداران وبیمه گذاران وجود داشت.

مدیرسرمایه گذاری شرکت بیمه کارآفرین، گفت: بخشی ازسرمایه گذاری شرکت در سپرده و بخشی هم در اوراق است که نرخ سود خوبی هم دارند و بخشی دیگر از این سرمایه در صندوق‌ها که خود به دوبخش بورسی و غیربورسی تقسیم می‌شوند سرمایه گذاری شده است.

صادق ویشکائی، اذعان داشت که شرکت بیمه کارآفرین با وجود تمام دیدگاههای بلند مدتی که دارد در مقاطعی که می‌تواند سود ذخیره کند، فروش انجام داده و در موقعیت‌های دیگر خرید می‌کند و از این گردش نقدینگی استفاده می‌کند و روند پایدار سود در این شرکت ادامه دارخواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=38362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.