• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2
معاون بهداشت وزارت بهداشت:

بیمه سلامت همکاری خوبی با حوزه بهداشت دارد

  • کد خبر : 20258
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
بیمه سلامت همکاری خوبی با حوزه بهداشت دارد
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه سلامت و تامین اجتماعی همکاری خوبی با حوزه بهداشت داشته‌اند و اگر مدیریت و رویکرد فعلی سازمان بیمه سلامت در دوره‌های قبل وجود داشت، شاید وضعیت حوزه بهداشت به مراتب بهتر بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، علی رضا رییسی در اولین ستاد هماهنگی کشوری برنامه بیمه روستایی و پزشکی خانواده در سال ۱۴۰۰ که در معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: یکی از اهداف اصلی ما همواره تقویت نظام شبکه بهداشت بوده و اتفاقات مهمی در این زمینه افتاد. بزرگترین اتفاق در حوزه بهداشت شاید مقابله با کرونا بود. با وجود کرونا، مشکلات آب آشامیدنی و مواد غذایی نیز وجود دارد. بسیاری از این موارد بهداشتی همزمان با کرونا در حال مدیریت است و همه این موارد ناشی از همکاری موجود در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که با افتخار می‌تواند بگوید با وجود کرونا، خدمات عقب مانده را جبران کرده یا به حداقل رسانده است. بر اساس شواهد موجود، خدمات عقب مانده بسیار کمی داریم و بهورزان و پزشکان در روستاها، خدمات دیابت و فشار خون و مادران باردار و سالمندان را با وجود کرونا، ارائه می‌دهند و هیچ خدمتی در حوزه بهداشت عقب نمانده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: میزان خدمات برای مادران باردار در دوران کرونا تقریبا ۱.۲ برابر قبل از آن است. خدمات حوزه بهداشت به کمک بیمه‌ها در حال ارائه است و این موضوع جای تشکر و قدردانی از بیمه‌ها دارد.

رییسی بیان کرد: در اوج پیک سوم ۲۳ هزار بستری کرونایی در کشور داشتیم و این در حالی است که روزانه در سطح یک خدمات سلامت به ۲۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌شود. اگر مراکز سطح یک خدمات سلامت نبود، بیمارستان‌ها با ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت، به هیچ وجه پاسخگو نبوده و فاجعه رخ می‌داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: روستاها مرزبانان سلامت هستند و در تمام مرزها خانه بهداشت داریم که این عزیزان مرزبانی سلامت انجام می‌دهند و کنترل بیماری‌ها در تمام مرزها بر عهده حوزه بهداشت است.

http://tejaratava.ir/?p=20258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.