• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
در اختتامیه رویداد ملی «چرخ برکت» عنوان شد؛

بهره‌برداری از ۲۳ هزار شغل برکت در حوزه پوشاک با سرمایه گذاری ۱۴۵ میلیاردتومانی ستاد اجرایی فرمان امام

  • کد خبر : 20995
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
بهره‌برداری از ۲۳ هزار شغل برکت در حوزه پوشاک با سرمایه گذاری ۱۴۵ میلیاردتومانی ستاد اجرایی فرمان امام
آیین بهره‌برداری از ۶ هزار و ۶۰۰ طرح تولید پوشاک بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و اختتامیه رویداد ملی «چرخ برکت» برگزار شد.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با تاکید بر این‌که حمایت از تولیدکنندگان پوشاک از اولویت‌های این بنیاد است، گفت: بهره‌برداری از این ۶ هزار و ۶۰۰ طرح باعث ایجاد ۲۳ هزار فرصت شغلی در یک‌هزار و ۲۰۰ منطقه محروم کشور شده است.

امیرحسین مدنی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام ۱۴۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی این تعداد طرح در حوزه پوشاک سرمایه‌گذاری کرده است و البته توانسته ۲۷۵ میلیارد تومان از منابع مردمی را هم به میدان بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این طرح‌ها، بیش از ۵ میلیون دست لباس تولید و روانه بازار شده است.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه پوشاک اظهار داشت: بر همین اساس وبا دستور دکتر مخبر، بنیاد برکت توجه به چرخه تولید پوشاک در کشور، حمایت از تولیدکنندگان این حوزه و راه‌اندازی طرح‌های خرد و متوسط را به‌ عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

مدنی درباره رویداد ملی «چرخ برکت» به عنوان بزرگ‌ترین رویداد نوآوری_کارآفرینی صنعت پوشاک نیز توضیح داد: ۴۰۰ ایده از سوی فعالان صنعت پوشاک به دبیرخانه رویداد رسید که ۱۲۰ ایده به عنوان طرح‌های دارای قابلیت سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی برگزیده شد.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: برخی از این ایده‌ها با استفاده خلاقانه از ظرفیت‌های فرهنگی و صنایع دستی طراحی شده است و قابلیت اجرا توسط اقشار آسیب‌پذیر مانند زندانیان و زنان سرپرست خانوار را دارند.

وی با تاکید بر این‌که چرخ برکت یک شروع برای جمع‌آوری ایده‌ها در صنعت پوشاک است، تصریح کرد: دبیرخانه این رویداد به کارش ادامه خواهد داد و امیدواریم روزی شاهد آمار درخشان صادرات پوشاک ایرانی به کشورهای مختلف باشیم.

در پایان این مراسم در ارتباط ویدیوکنفرانسی، تعدادی از این ۶۶۰۰ طرح در استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران، سمنان و خوزستان به شکل نمادین افتتاح شدند، همچنین از ۱۰ طرح برگزیده رویداد ملی چرخ برکت نیز تقدیر به‌عمل آمد.

http://tejaratava.ir/?p=20995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.