• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان افتتاح شد

  • کد خبر : 12597
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۲۷
بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان افتتاح شد

آبادان – تجارت آوا – بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب غرب کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال روز شنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند شنبه در این آیین گفت:طرح احداث ترمینال جدید فرودگاه آبادان با مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع، ساختمان جنبی به مساحت هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع به ارزش۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به صورت مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرا شده است.
موعود شمخانی اظهار داشت: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان، ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.
شمخانی بیان کرد: ساختمان VIP و CIP ترمینال قدیم، بازسازی و محوطه سازی فرودگاه، خرید سیستم کمک ناوبری فرودگاه ILS، تعویض دستگاه ناوبری DVOR، ایجاد ۱۵ هکتار فضای سبز و احداث برج های روشنایی مسیر فرودگاه از بخش های ترمینال جدید فرودگاه آبادان می باشند.

وی افزود:مجزا نمودن پروازهای داخلی و خارجی، ترمیم و بازسازی دیوارهای اطراف فرودگاه، ترمیم باند دوم فرودگاه، بهسازی برج مراقبت و تعریض و زیباسازی بلوار مسیر فرودگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این فرودگاه است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اجرای این اقدامات امکان برقراری همزمان چهار پرواز در فرودگاه آبادان فراهم شد که از شاخصه‌های اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.
 به گزارش ایرنا، ‌ فرودگاه بین‌المللی آبادان که با نام فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان نیز شناخته می‌شود، جزو اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت.

این فرودگاه  دارای ۲ باند فرود است که طول باند بزرگ تر آن ۳ هزار و ۱۰۴ متر است که ظرفیت هشت هواپیمای پهن پیکر را به‌طور هم‌زمان در رمپ مسافری داراست و از آنجا که این فرودگاه با استانداردهای جهانی ساخته شده است ظرفیت پذیرش هواپیماهای بزرگ مانند بوئینگ ۷۴۷،  ایرباس ۳۴۰ و هواپیماهای بزرگ تر را دارد.

معاون اول رییس جمهوری صبح شنبه به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسایل و مشکلات همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان وارد فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان شد.

http://tejaratava.ir/?p=12597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.