• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

برگزاری نشست هم اندیشی و تبادل نظر بیمه مرکزی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

  • کد خبر : 15637
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
برگزاری نشست هم اندیشی و تبادل نظر بیمه مرکزی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

عصر امروز دکتر سلیمانی ضمن دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سامانه های این سازمان بازدید کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در این نشست دکتر سلیمانی با اشاره به فراهم بودن زمینه همکاری های مشترک صنعت بیمه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بیمه شخص ثالث، بیمه ترانزیت ها و حمل نقل جاده ای از مهمترین موضوعات مشترک صنعت بیمه و این سازمان به شمار می آید.
وی افزود: راننده محوری از مسائل مهم بیمه شخص ثالث است که طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، بیمه مرکزی موظف به فراهم نمودن زیرساخت های آن است که این مهم مستلزم همکاری با نهادهایی چون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که دارای سامانه های هوشمند رصد معابر و جاده ها هستند.
وی گفت: در حال حاضر از ۲۵ میلیون خودرو موجود ۲۳.۵ میلیون خودرو تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند که متاسفانه آمار دقیقی از علت عدم بیمه این تعداد خودرو در دسترس نیست که علت اصلی آن نبود سامانه جامعی برای این منظور است.
رییس کل بیمه مرکزی در ادامه از ضریب خسارت ۱۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت:صنعت بیمه سالانه حدودا ۲۵ هزار میلیارد تومان خسارت بیمه شخص ثالث پرداخت میکند اما باتوجه به وجهه مسئولیت اجتماعی صنعت بیمه و هدف آن که  ارائه اطمینان و آرامش است، در تلاشیم آن بخش از خودروهایی که فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند را نیز شناسایی کنیم .
وی با اشاره به بهره مندی این سازمان از سامانه های خوب رصد وسایل نقلیه افزود: ما آماده همکاری هستیم تا بتوانیم اطلاعات موجود را به اشتراک بگذاریم.
دکتر سلیمانی از اقدامات خوبی که با همکاری این سازمان در بحث بیمه حمل و نقل جاده ای و ترانزیت کالا صورت گرفته  قدردانی کرد و گفت: بیمه مرکزی  برای کنترل ورود و خروج ترانزیت ها در مرزهای کشور اقدامات خوبی انجام داده است تا بتواند بر عملکرد بیمه ای  پایانه مرزی نظارت صورت گیرد و از صدور بیمه های تقلبی و به تبع آن از قاچاق کالا جلوگیری شود.
شایان ذکر است در این نشست مدیران ارشد بیمه مرکزی و سازمان راهداری نیز به ارائه اقدامات مشترک انجام شده پرداختند و مقرر شد کمیته مشترکی جهت بررسی و رفع مشکلات موجود نیز ایجاد شود.

http://tejaratava.ir/?p=15637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.