• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4
نخستین مجمع عمومی عادی سالیانه تفارس برگزار شد

بخشی از منابع شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس وارد صندوق‌های تفارس می‌شود

  • کد خبر : 55769
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
بخشی از منابع شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس وارد صندوق‌های تفارس می‌شود
مدیرعامل تامین سرمایه خلیج فارس از انعقاد اولین قرارداد تامین مالی تفارس خبر داد و گفت: تفارس، صرفا تامین سرمایه تخصصی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی نخواهد بود و در سایر بخش‌ها و صنایع دیگر نیز فعال خواهد شد.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس جواد عشقی‌نژاد در نخستین مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت منتهی به ۲۹ اسفند۱۴۰۰، ضمن تشکر از افرادی که او را در تشکیل این تامین سرمایه یاری دادند، اظهار امیدواری کرد که این تامین سرمایه با اولین اقدامات خود حرکتی برای کسب یک رتبه مناسب و توسعه این بازار داشته باشد.
وی در بیان علت شکل گیری این تامین سرمایه، به وجود نگاه خاص هلدینگ خلیج فارس به بازار سرمایه و حوزه تامین مالی در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد که بر اساس آن درخواست تاسیس این تامین سرمایه در سال ۱۳۹۹ از سوی هیات مدیره گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به سازمان بورس ارایه شد.
وی مهمترین تفاوت این تامین سرمایه با دیگر تامین سرمایه‌های فعال در بازار سرمایه را مالکیت ۶۰ درصدی یک گرپه شناخته شده در صنعت به نام هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد.
عشقی نژاد با اشاره به اخذ موافقت اصولی تشکیل این تامین سرمایه در خرداد ماه ۱۴۰۰، یادآور شد: این تامین سرمایه فعالیت خود را از اول مردادماه ۱۴۰۰ آغاز کرد و در نهایت با دریافت مجوز عرضه در مهرماه ۱۴۰۰ و مجوز پذیره‌نویسی در اول آبان ماه ۱۴۰۰، در هشتمین روز از آبان ماه سال گذشته پذیره‌نویسی شد.
مدیرعامل «تفارس» با اشاره به سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی این تامین سرمایه، اظهار داشت: ۶۰ درصد از سرمایه این تامین سرمایه از سوی هلدینگ خلیج فارس تامین شد و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر آن با مشارکت ۱۵۱ هزارنفر در پذیره‌نویسی تامین شد. با انجام این پذیره‌نویسی در نهایت در اسفند سال گذشته شرکت به ثبت رسید.
وی در ادامه به درج نماد این تامین سرمایه در روزهای آخر اسفند ۱۴۰۰ اشاره کرد که به واسطه این درج نماد، در خردادماه ۱۴۰۱ نماد این تامین سرمایه در بازار فرابورس بازگشایی شد.
عشقی‌نژاد در بیان اقدامات شرکت تامین سرمایه، از اخذ موافقت اصولی اختصاص اوراق دولتی در قالب صندوق ETF خبر داد که پذیره‌نویسی این صندوق در هفته‌های آتی انجام می‌پذیرد.
وی همچنین با اعلام دریافت مجوز سبدگردانی عرضه و پذیرش در اردیبهشت ماه، عنوان کرد: در اردیبهشت ماه موافقت اصولی دریافت ETF برای اوراق با درآمد ثابت نیز اخذ شده است. پذیره‌نویسی این صندوق نیز با فاصله دو تا سه هفته‌ای از ETF اوراق دولتی انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر ماموریت این تامین سرمایه در همراهی با صنعت در توانمندسازی مالی با تمرکز بر صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، تصریح کرد: اما «تفارس» تامین سرمایه تخصصی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی نخواهد بود و در سایر بخش‌ها و صنایع دیگر نیز فعال خواهد بود که در این راستا برای توسعه فعالیت‌ها و کفایت، سرمایه آن در آینده افزایش خواهد یافت.
به گفته عشقی نژاد، این شرکت هفته گذشته تقاضای تامین مالی داشت که ۴۸ ساعت پس از دریافت این تقاضا، این تامین مالی منجر به عقد قرار داد شد.
وی ادامه داد: ۴ ایزو و استاندارد از حوزه مالی تا برنامه ریزی راهبری و منابع انسانی و فناوری اطلاعات در شرکت در حال پیاده‌سازی است تا به این واسطه بر اساس استانداردهای معتبر در محیط کسب و کار فعالیت کنیم.
مدیرعامل «تفارس» با تاکید بر مدیریت هزینه‌ها در این شرکت تامین سرمایه، تکمیل تمام ابزارهای مالی و اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت را به عنوان برنامه‌های آتی این نهاد مالی نام برد.
وی در اشاره به بازگشایی نماد در بازار فرابورس، اعلام کرد: نمی‌خواستیم تنها به پذیره‌نویسی این شرکت بسنده کنیم بنابراین تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با بازگشایی نماد در سوم خردادماه امسال کام سهامداران خود را اعم از آن‌هایی که در پذیره‌نویسی مشارکت داشتند و هم آن‌هایی که بعد از درج نماد به سهامداران این شرکت پیوستند با افزایش نرخ شیرین کنیم.
درادامه مجمع، سهامدار عمده شرکت تامین سرمایه خلیج فارس در خصوص تامین منابع صندوق بازار گردانی و سبد این شرکت تامین سرمایه، اعلام کرد: با توجه به دریافت مجوز صندوق بازار گردانی و صندوق بادرآمد ثابت این شرکت تامین سرمایه طی روزهای آتی، گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامدار عمده منابع مالی خود را در این صندوق‌ها وارد خواهد کرد.
رییس مجمع تامین سرمایه خلیج فارس ادامه داد: در واقع پس از اخذ مجوز، تمامی شرکت‌های تابعه گروه ملزم خواهند شد تا بخشی از سپرده‌های خود در بانک‌ها را در این صندوق‌ها وارد کنند.
در ادامه عشقی نژاد در خصوص منابع در آمد سال ۱۴۰۱ این تامین سرمایه، تلاش‌های این شرکت را در ایجاد صندوق بازار گردانی مورد اشاره قرار داد.
وی اظهار داشت: تمرکز ما در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تکمیل ابزارهای مالی است؛ ضمن آنکه درخواست خود را برای ایجاد صندوق VC نیز ارائه داده‌ایم تا با شکل گیری آن از ایجاد صندوق‌های کالایی و در آمد ثابت نیز برخوردار شویم.
در پایان این مجمع با قرائت گزارش حسابرس، صورت‌های مالی به تصویب رسید و ۴۰ ریال به ازای هر سهم سود تقسیم شد.

http://tejaratava.ir/?p=55769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.