• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

بخشنامه ریلی جدید وزیر راه/ تجربه شکست‌خورده آخوندی تکرار می‌شود؟

  • کد خبر : 37883
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
بخشنامه ریلی جدید وزیر راه/ تجربه شکست‌خورده آخوندی تکرار می‌شود؟

در حالی که وزیر راه و شهرسازی دستور به انتقال پروژه های عمرانی ریلی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور داده است، معاون وزیر از مخالفتش با این رویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در دستوری خطاب به سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دستور داده تا طراحی و اجرای کلیه پروژه‌های زیرساختی ریلی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه آهن منتقل شود.

بخشنامه ریلی جدید وزیر راه/تجربه شکست‌خورده آخوندی تکرار می‌شود؟

مشاور وزیر راه: این تصمیم اشتباه یک بار هم زمان آخوندی اتخاذ شد که صدمات جبران ناپذیری وارد کرد

پس از این تصمیم وزیر راه و شهرسازی، سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و شهرسازی در پروژه‌های عمرانی با ارسال نامه‌ای خطاب به قاسمی وزیر راه با اشتباه خواندن این تصمیم جدید وزیر راه، اعلام کرد: یک بار هم در زمان وزارت عباس آخوندی این اتفاق رخ داد که سبب وارد شدن صدمات غیرقابل جبرانی به صنعت ریلی شد.

میرشفیع عدم اجرای پروژه‌های مهم زیرساختی ریلی از جمله برقی کردن راه آهن تهران-مشهد را که به شرکت راه آهن واگذار شده بودند را بعنوان شاهدمثال هایی برای عدم توفیق راه آهن در اجرای پروژه‌های زیرساختی ریلی در این نامه به رستم قاسمی یادآور شده است.

به گفته مشاور وزیر راه، بهتر است شرکت راه آهن به اجرای برنامه‌های نرم افزاری حمل و نقل ریلی خصوصاً حمل و نقل حومه‌ای بپردازد.

بخشنامه ریلی جدید وزیر راه/تجربه شکست‌خورده آخوندی تکرار می‌شود؟

بخشنامه ریلی جدید وزیر راه/تجربه شکست‌خورده آخوندی تکرار می‌شود؟

خطایی که یک بار آخوندی آزمود ولی اسلامی آن را ملغی کرد

گفتنی است در زمان وزارت عباس آخوندی در راه و شهرسازی، برخی پروژه‌های زیرساختی ریلی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به شرکت راه آهن بازگشت که با آغاز وزارت محمد اسلامی در راه و شهرسازی، وی دستور داد کلیه پروژه‌ها مجدداً به شرکت ساخت عودت داده شود.

اسلامی در ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ گفته بود: تمامی پروژه‌هایی که از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به شرکت راه‌آهن واگذار شده بود ۱۵ روز قبل در جلسه هیأت دولت مطرح شد تا مجدد به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل باز گردد، زیرا معتقدیم شرکت راه‌آهن به عنوان بهره‌بردار مطرح است و اساس تأسیس شرکت ساخت و توسعه نیز برای ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حمل و نقل بوده است.

همچنین مازیار یزدانی معاون سابق فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ در گفت وگو با خبرنگار مهر، این دستورالعمل اسلامی را تأیید کرده بود.

معاون وزیر راه: با انتقال پروژه‌های ریلی به راه آهن مخالفم!

دستور تازه رستم قاسمی برای انتقال پروژه‌های زیرساختی ریلی از شرکت ساخت و توسعه به شرکت راه آهن نه تنها با نظر مخالف مشاور وزیر مواجه شده بلکه معاون وزیر هم با این انتقال مخالف است.

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره این دستور تازه وزیر راه، از مخالفت خود با این بخشنامه خبر داد.

با این توصیف باید منتظر ماند و دید که آیا وزیر راه و شهرسازی بخشنامه مذکور را ملغی خواهد کرد یا نه.

http://tejaratava.ir/?p=37883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.