• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3
با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت، سازمان شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی ایران و عمان

  • کد خبر : 59485
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت، سازمان شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی ایران و عمان
در راستای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ایرانی به عمان و افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان سازمان توسعه تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان به امضا رسید.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، صبح امروز، نشستی با حضور علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت، علی رسولیان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در ساختمان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

در این نشست حاضران تفاهم‌نامه مشترکی را به‌منظور ارتقای سهم حضور تولید کنندگان و صنعت‌گران کشور (مستقر در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور) در نمایشگاه‌های تخصصی عمان، توسعه نفوذ کالاهای غیرنفتی ایرانی در بازار عمان با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور از طریق ارائه مشوق‌ها و حمایت‌های یارانه‌ای به شرکت‌های توانمند تولیدی و یا صادراتی در بخش خصوصی ایران امضا کردند.

پیمان‌پاک در خصوص جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: اقدامات بسیاری خوبی در خصوص بهبود و ارتقای ارتباطات میان اتاق بازرگانی ایران و عمان صورت گرفته که بسیار موثر بوده است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی خط مستقیم دریایی میان دو کشور ایران و عمان با حمایت دولت، افزود: مسائل ضمانتی از قبیل بحث صندوق ضمانت صادرات در مرحله ارائه خدمات است و نهایتا برای استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امتیازاتی که در دولت برای توسعه تجارت وجود دارد، تلاش‌های موثر انجام پذیرفته است. 

رئیس سازمان توسعه تجارت، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی را یکی از این امتیازها برشمرد و اضافه کرد: براساس این تفاهم‌نامه، حمایت‌ها و برنامه‌هایی که در دولت برای اعزام هیات‌ها و برگزاری نمایشگاه‌های در کشور عمان صورت می‌گیرد، هدفمندتر خواهد شد.

پیمان‌پاک همچنین با بیان اینکه یکپارچه کردن برنامه‌ها، منظم کردن اهداف و استراتژی‌ها در خصوص اعزام هیات‌ها و برگزاری نمایشگاه‌ها منجر به هم‌افزایی بیشتر شده و آثار مثبت و موثری در پی‌خواهد داشت، گفت: امضای این تفاهم‌نامه در راستای اقدامات کلان سازمان توسعه تجارت است تا تمام اموری که در دولت در راستای توسعه و تجارت است، یکپارچه، منظم و با برنامه شده و بیشترین تاثیر را در تجارت با کشورهای همسایه در پی داشته باشد.

http://tejaratava.ir/?p=59485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.