• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

افزایش ۵ درصدی محصولات فولادی و ۴ درصدی شمش / رشد ۲۰درصدی صادرات محصولات فولادی و کاهش ۲۵درصدی واردات

  • کد خبر : 55614
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
افزایش ۵ درصدی محصولات فولادی و ۴ درصدی شمش / رشد ۲۰درصدی صادرات محصولات فولادی و کاهش ۲۵درصدی واردات

میزان تولید محصولات فولادی و شمش طی دو ماهه نخست ۱۴۰۱، به ترتیب ۵ و ۴ درصد افزایش یافت.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد: طی ماه های فروردین و اردیبهشت امسال، ۳ میلیون و ۷۳۷ هزار تن انواع محصولات فولادی (انواع ورق، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و غیره) تولید شد. این رقم طی مدت مشابه سال گذشته، ۳ میلیون و ۵۷۶ هزار تن بود.

همچنین طی ۲ ماهه نخست امسال، ۵ میلیون و ۸۴۵ هزار تن انواع شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد. این در حالی است که طی مدت مشابه سال گذشته، ۵ میلیون و ۶۰۵ هزار تن تولید شد.

رشد ۱۱ درصدی تولید آهن اسفنجی
میزان تولید آهن اسفنجی در ۲ ماهه نخست امسال با ۱۱ درصد رشد به ۶ میلیون و ۵۳۷ هزار تن رسید. رقم مدت مشابه سال گذشته، ۵ میلیون و ۸۸۵ هزار تن بود.

افزایش ۲۰ درصدی رشد صادرات محصولات فولادی
میزان صادرات محصولات فولادی و شمش طی ماه های فروردین و اردیبهشت به ترتیب ۱۳۸ هزار تن و صفر بود که صادرات محصول نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد یافت و شمش بدون تغییر ماند.
افزون بر این، میزان واردات شمش و محصولات فولادی طی ۲ ماه نخست امسال به ترتیب «یک میلیون و ۶۶ هزار تن» و «۳۵۷ هزار تن» بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۹۶۷ هزار تن شمش و ۴۷۸ هزار تن محصولات فولادی)، به ترتیب ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافت.

http://tejaratava.ir/?p=55614

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.