• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

اشتغالزایی و تامین مالی واحدهای تولیدی به خصوص شرکت های دانش بنیان از مهمترین اولویت های ماست

  • کد خبر : 57377
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
اشتغالزایی و تامین مالی واحدهای تولیدی به خصوص شرکت های دانش بنیان از مهمترین اولویت های ماست

در استان مرکزی صنایعی همچون صنایع فلزی، ماشین‌سازی، واگن‌سازی و لوکوموتیوسازی، صنایع برق‌ و مخابرات، ماشین‌آلات، صنایع معدنی و پتروشیمی، صنایع شیمیایی، نساجی، صنایع غذایی، چوب و غیره فعالیت دارند و این استان با دارا بودن ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال یکی از قطب های صنعت کشور به شمار می رود، در این راستا روابط عمومی بانک صنعت و معدن با حسین یوسفی مدیر بانک صنعت و معدن استان مرکزی و رییس شعبه اراک این بانک در خصوص اهم برنامه ها و اقدامات انجام شده و برنامه های تدوین شده برای حمایت و توسعه صنایع استان به گفتگو نشسته است که در ادامه می آید:

در راستای تحقق شعار سال”تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” چه برنامه هایی دارید؟
برنامه شعبه اجرای سیاستها و برنامه های ابلاغی بانک در راستای تحقق شعار سال ” تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین “می باشد. در همین راستا شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های استان در خصوص تولیدات دانش بنیان در دستور کار شعبه قرار گرفته، تعدادی از طرح های دانش بنیان شناسایی و در حال تصویب و برخی در شرف پرداخت می باشد. در خصوص شناسایی طرح های دانش بنیان جلساتی با سازمان صمت و سایر دستگاههای ذیربط برگزار و بررسی های میدانی لازم به عمل آمده است. بانک صنعت و معدن استان با حداکثر ظرفیت در کنار صنعتگران و کارآفرینان استان به ویژه شرکت های دانش بنیان می باشد.

مهمترین سیاست ها و استراتژیهای شعبه در سال ۱۴۰۱ چیست؟
اجرای سیاست های ابلاغی بانک در دستور کار شعبه می باشد. به همین منظور جلسات مستمر با همکاران تشکیل و برنامه های ابلاغی بانک و شعبه تشریح و با خرد جمعی تصمیمات لازم اتخاذ می گردد. بازدیدهای میدانی و تشکیل جلسه با کارآفرینان و مدیران طرح ها و بررسی مسائل، مشکلات و نیازسنجی طرح ها در راستای رفع موانع و مشکلات تولید این واحدها، تشویق مشتریان به تمرکز حساب نزد بانک صنعت ومعدن و ارائه خدمات بانک به شرکت ها می باشد.

طی یکسال گذشته به چند طرح صنعتی و به چه میزان تسهیلات پرداخت کرده اید؟ نوع صنعت، میزان تولید به همراه نوع محصول، میزان اشتغال و نوع تسهیلات پرداختی را اعلام فرمایید.
سال گذشته در استان به ۹۴ طرح صنعتی معادل ۵۹۹۳ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای نساجی، صنایع شیمیایی،صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی، صنایع بسته بندی، فلزی، ماشین سازی، یراق آلات، دارویی، لوازم خانگی، صنایع وابسته به کشاورزی، سلولزی و … در قالب عقود اسلامی از جمله فروش اقساطی مواد اولیه، فروش اقساطی ماشین آلات، جعاله سرمایه در گردش، خرید دین و … تسهیلات پرداخت شده است. پرداخت تسهیلات منجر به تثبیت اشتغال و همچنین ایجاد بالغ بر ۱۷۰ موقعیت شغلی جدید گردیده است.

از طرح های یاد شده، چند طرح صنعتی و معدنی در استان به بهره برداری رسیده؟ چه تعداد از این طرح ها دانش بنیان بوده اند؟
در سال گذشته دو طرح صنعتی به ارزش سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال با میزان اشتغال ۱۶۸ نفر در استان با تامین مالی بانک به بهره برداری رسیده است.

چه تعداد واحد صنعتی با تسهیلات بانک در استان راه اندازی شده است، چه مقدار پیشرفت داشته است و با بهره برداری از آنها چه تعداد شغل ایجاد خواهد شد؟ از طرح های در حال بهره برداری، کدام طرح ها دانش بنیان می باشند؟
در حال حاضر سه طرح صنعتی در مجموع به ارزش سرمایه گذاری ۷۲۶۷ میلیارد ریال با اشتغالی بالغ بر ۲۷۷ نفر در استان در حال اجرا می باشند که یکی از طرح های دانش بنیان است.

در خصوص احیاء واحدهای تولیدی غیر فعال چه اقداماتی انجام داده اید؟
در ارتباط با احیاء واحدهای تولیدی غیرفعال، ابتدا بازدید از مجموعه صنعتی و سپس تشکیل جلسه با مدیران شرکت های بدهکار صورت می گیرد. راهکارهای لازم جهت برون رفت شرکت از مشکلات پس از کسب اطمینان از تکنولوژی تولید و بازار محصول ارائه و حداکثر تعامل و مساعدت لازم در خصوص تعیین تکلیف مطالبات از قبیل بخشودگی جرائم تاخیر و یا امهال دیون متناسب با توان بازپرداخت متقاضی و در برخی موارد تزریق سرمایه در گردش مشروط بر راه اندازی مجدد طرح به عمل می آید.

http://tejaratava.ir/?p=57377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.