• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

استفاده بیمه ایران معین از ظرفیت‌های بلا استفاده اتکایی

  • کد خبر : 43214
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
استفاده بیمه ایران معین از ظرفیت‌های بلا استفاده اتکایی
رئیس هیات مدیره بیمه ایران اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بازار اتکایی کشور و از طرفی خروج بیمه مرکزی از بازار اتکایی که به مرور در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه پیش بینی شده، ظرفیت‌های بلااستفاده بسیاری در بازار اتکایی کشور وجود دارد که شرکت بیمه ایران معین می‌تواند از آن‌ها به خوبی استفاده کند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایستانیوز؛ “سید رسول تاجدار” بیان کرد: با توجه به ویژگی‌های معافیت از مالیات بر ارزش افزوده، معافیت مالیاتی عملکرد برای شرکت‌های فعال در مناطق آزاد تجاری تا ۲۰ سال و وعدم حضور رقبای جدی و قوی در مناطق آزاد، شرکت بیمه ایران معین ۱۸ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی، اذعان داشت: در یکی دوسال اخیر اتفاقاتی رخ داد از قبیل اینکه، مالیات بر ارزش افزوده که مهمترین عامل رقابتی برای شرکت بیمه ایران معین در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی بود را دولت برداشت، بنابراین باید تصمیم گرفته می‌شد باامتیاز بزرگی که در این شرکت هست چه برخوردی کرد تا بتوان از مزیت‌های آن بهره‌مند شد.
 
رئیس هیات مدیره بیمه ایران افزود: به این موضوع فکر‌شد که چه باید کرد تا بتوان از شرکت بیمه ایران معین که بنابه اجبار بازار و شرایط و قوانین درحال از دست دادن مزیت‌ها است آن‌ها را به شکل دیگری تقویت کرد.
 
به گفته تاجدار، به این فکر شدکه شرکت بیمه ایران معین در مناطق آزاد و سراسر کشور فعالیت جنرال کند که مانع بزرگتری برای جنرال شدن فعالیت شرکت بیمه ایران معین وجود داشت، زیرا انتقال این شرکت از مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به فعالیت جنرال، نیازمند اخذ مجوز از شورایعالی بیمه بود، در صورتیکه مجوز فعالیت اتکایی نیازمند مجوز شورایعالی بیمه نیست و تنها با مجوز بیمه مرکزی امکانپذیراست.
 
رئیس هیات مدیره بیمه ایران بیان کرد: باتوجه به مزیت مجوز اتکایی که تنها نیازمند مجوز از بیمه مرکزی بود، بنابراین این مساله در دستور کار قرار گرفت و به سمتی رفت که تغییر موضوع فعالیت دهد که طبق مصوبه مجمع انجام شد.
 
تاجدار، در پاسخ به این پرسش که”آیا شرکت بیمه ایران معین از پرتفوی مازادبیمه ایران استفاده خواهد کرد؟ ” تاکید کرد: “نگاه شرکت بیمه ایران به شرکت بیمه ایران معین، نگاه قانون تجارت به شرکت‌ها و نگاه رقابتی است و ریسک‌های بیمه ایران در بازار عرضه خواهد شدو هرشرکتی که شرایط و نرخ بهتری داشته باشد به آن واگذار می‌شود، ضمن اینکه به پتانسیل، سرمایه و توانایی‌های شرکت هم توجه خواهد شد بنابراین، پاسخ شما منفی است. “
 
رئیس هیات مدیره بیمه ایران در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص بیمه ایران معین، اظهارداشت:در دو قالب مشخص هم سهامی عام و هم سهامی خاص شرکت بیمه ایران معین می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد، اما برنامه اولیه این است که در قالب یک شرکت که سهامی عام در بورس عرضه شود، فعالیت اتکایی خود را آغاز کند.
وی، با اشاره به حضور شرکت‌های بیمه اتکایی دولتی درکشور‌های اطراف مانند ترکیه، روسیه، هند و مالزی، افزود: اگر بشود از ظرفیت دولت و آن یک میلیارد دلاری که در صندوق ویژه تحریم وجود دارد، استفاده شود ایران هم صاحب یک شرکت بیمه اتکایی قوی دولتی می‌شودکه در بلند مدت هم جزو برنامه‌ها است.
 
تاجدار، عنوان کرد: درکوتاه مدت با توجه به افزایش سرمایه‌هایی که در بیمه ایران معین تا به امروز انجام شده، سهام این شرکت به شکل عرضه اولیه در فرابورس عرضه می‌شود و هم بیمه ایران از مزیت‌های عرضه اولیه بهره ببرد، ضمن آنکه به شفافیت بیشتر شرکت کمک می‌شود.
 
وی، تصریح کرد: شرکت‌های بورسی ملزم به رعایت بسیاری از قوانین و مقررات از جمله انتشار اطلاعات هستند که به شفافیت شرکت هم کمک می‌کند و بهبود وضعیت اقتصادی شرکت بیمه ایران هم بابت سرمایه‌گذاری چند ساله‌ای که در این شرکت کرده می‌تواند از طریق عرضه اولیه عایدی خوبی داشته باشد.
 
رئیس هیات مدیره بیمه ایران اذعان داشت که سرمایه شرکت بیمه ایران معین حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است و عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس در جریان است و با توجه به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی و پتانسیل بالقوه‌ای که الان در آن موجود است و می‌تواند به بالفعل شود تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان هم شرکت بیمه ایران معین قابلیت افزایش سرمایه را دارد.
 
تاجدار معتقد است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در بازار اتکایی کشور و از طرفی خروج بیمه مرکزی از بازار اتکایی که به مرور در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه پیش بینی شده، ظرفیت‌های بلااستفاده بسیاری در بازار اتکایی کشور وجود دارد که شرکت بیمه ایران معین می‌تواند از آن‌ها به خوبی استفاده کند و جای خالی یک شرکت بزرگ اتکایی در کشورکاملا محسوس است.

http://tejaratava.ir/?p=43214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.