• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

ارائه مقاله با عنوان بررسی نقش بیمه‌‌های بازرگانی در مشارکت عمومی-خصوصی به منظور مدیریت ریسک‌‌های نوظهور

  • کد خبر : 14756
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
ارائه مقاله با عنوان بررسی نقش بیمه‌‌های بازرگانی در مشارکت عمومی-خصوصی به منظور مدیریت ریسک‌‌های نوظهور

نشست ارائه مقاله با عنوان «بررسی نقش بیمه‌‌های بازرگانی در مشارکت عمومی-خصوصی به منظور مدیریت ریسک‌‌های نوظهور» توسط دکتر محمود اسعد سامانی از مرکز ملی مدیریت ریسک بیمه مرکزی ج.ا.ا، امروز ۲۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۳:۰۰ از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری زهره ملامحمدی، مرجان کریمی از مرکز ملی مدیریت ریسک بیمه مرکزی ج.ا.ا نگاشته شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، درهم‌تنیدگی اقتصاد جهانی و درجه بالای وابستگی و یکپارچگی اجزای تشکیل‌دهنده آن، عدم قطعیت و نااطمینانی در مورد نقطه آغاز و پایان ریسک‌‌ها را به شدت افزایش داده ‌‌است؛ به طوری که حتی رویدادهای به ظاهر جزئی و کم‌‌اهمیت، پتانسیل تبدیل شدن به فجایع عظیم را دارند. علاوه بر این، بروز ریسک‌‌های نوظهور خسارات اقتصادی بسیاری به جوامع تحمیل کرده و شناسایی، ارزیابی و مدیریت آن‌ها را به یکی از چالش‌‌برانگیزترین موضوعات تبدیل نموده ‌‌است. این امر ضرورت مدیریت ریسک با هدف محافظت مؤثرتر از جوامع، کشورها، دارایی‌‌ها و اکوسیستم‌‌ها و نیز تقویت تاب‌‌آوری جوامع انسانی را بیش از پیش نمایان می‌‌کند. در این راستا، نگرانی‌‌هایی در مورد توانایی دولت‌‌ها برای پاسخگویی مناسب به فجایع بزرگ به وجود آمده و لزوم ایجاد شکل‌‌های جدید مشارکت بین دولت‌‌ و بخش خصوصی را برای پیشگیری و آماده‌‌سازی پیش از بحران، بازتوزیع مسئولیت‌‌ها، ریسک‌ها و بازده ضروری کرده‌‌است. مطالعات نشان می‌دهد که صنعت بیمه می‌‌تواند به عنوان یکی از اعضای اصلی این مشارکت‌ها، نقش و اهمیت زیادی در جبران زیان‌ها و خسارت‌های وارده به اقتصاد و جامعه و پیشگیری از اتلاف منابع بر عهده بگیرد. از طرفی، توسعه زیرساخت‌ها، مفاهیم و کاربردهای مدیریت ریسک به حذف تدریجی نااطمینانی‌‌ها و ایجاد فضای اقتصادی و اجتماعی مناسب‌‌تر و در مجموع به رشد و اعتلای پایدار منجر خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع، در این تحقیق ضمن معرفی رویکرد مشارکت عمومی-خصوصی و تببین نحوه استفاده از آن در مدیریت ریسک بحران (ریسک‌‌های نوظهور)، نقش بیمه‌‌های بازرگانی در مدیریت ریسک بحران بر مبنای مشارکت عمومی-خصوصی در قالب مثال‌‌هایی از سایر کشورها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به منظور دستیابی به اهداف فوق، مقاله پیش رو از روش تحقیق مطالعات کتابخانه‌‌ای بهره برده و یافته‌‌های تحقیق نشان‌‌ می‌دهد ورود صنعت بیمه کشور به حوزه مشارکت عمومی-خصوصی، به عنوان یک مدل کسب‌وکار، می‌تواند در مدیریت ریسک‌‌‌های نوظهور مؤثر واقع شود.
نشست ارائه این مقاله، امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وبسایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=14756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.