• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
12

احتمال فوت مردان بر اثر کرونا ۲ برابر زنان است

  • کد خبر : 14190
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
احتمال فوت مردان بر اثر کرونا ۲ برابر زنان است
رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: احتمال فوت مردان در اثر ابتلا به کرونا بیش از زنان است.

دکتر عباس بصیری در آستانه برگزاری هفته سلامت مردان اظهار داشت: در کل دنیا هفته سلامت مردان در ماه ژوئن برگزار می‌شود؛ انسان بین ۲۰ تا ۲۵ هزار ژن دارد؛ این ۲۵ هزار ژن مسئولیت تعیین ویژگی افراد را بر عهده دارند؛ تفاوت در برخی بیماری‌‌ها به دلیل تفاوت در ژنتیک مردان و زنان است. برخی دیگر از بیماری‌ها به دلیل تفاوت در هورمون‌هاست، مردان تستوسترون بیشتری دارند بنابراین برخی ساختارهای مردان باعث می‌شود بیشتر در معرض برخی آسیب‌ها باشند.

وی افزود: امید به زندگی در مردان ۷۴ سال و در زنان ۷۶ سال است؛ از این نظر بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ایران در رتبه ۶۴ جهان قرار دارد؛ عللی که منجر به افزایش مرگ ومیر می‌شود بیماری‌های قلبی عروقی، کرونا، سکته‌های مغزی، حوادث جاده‌ای، فشار خون، دیابت و بیماری‌های ریوی است. امید به زندگی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مرگ‌ومیر بین ۳۰ تا ۶۰ سالگی در زنان ۱۱٫۳ در هزار نفر و در مردان ۲۱٫۳ در هر هزار نفر است.

مردان دیرتر از زنان به پزشک مراجعه می‌کنند

بصیری در تشریح عوامل موثر بر امید به زندگی مردان با بیان اینکه شیوع برخی بیماری‌ها در مردان بیشتر است گفت: سرطان کولون در مردان ۳۵ درصد بیش از زنان است؛ بیماری مردان زودتر شروع می‌شود اما مردان دیرتر از زنان به پزشک مراجعه می‌کنند.

رئیس انجمن اورولوژی ایران با بیان این‌که مردان در معرض برخورد با شرایط پرخطرتری هستند، خاطرنشان کرد: مردان در برخی موارد مقاومت کمتری مقابل بیماری دارند؛ چاقی مادر همه بیماری‌هاست؛ چاقی در مردان ۲۱ درصد و در زنان ۲۴ درصد است ولی سرعت رشد آن در مردان ۵۰ درصد بیشتر است؛ بیماری‌های غیرواگیر در مردان ایرانی ۲۶ درصد و در زنان ۲۳ درصد است همچنین آقایان به دلیل مشکلات شغلی و حضور در محیط‌های آلوده‌تر بیشتر دچار مشکلاتی نظر آسم می‌شوند.

وی ادامه داد: مردان بیش از زنان دچار سکته مغزی می‌شوند، در کشوری مانند امریکا سه برابر بیشتر به سنگ کلیه دچار می‌شوند و دو برابر بیشتر به زخم اثنی عشر مبتلا می‌شوند.

احتمال فوت مردان در اثر ابتلا به کرونا بیشتر است

بصیری درباره آمار کرونا در مردان گفت: مردان و زنان تقریباً به نسبت برابری به کووید۱۹ مبتلا می‌شوند اما احتمال بدحال شدن و فوت مردان بر اثر کرونا بیش از زنان است، بر اساس تحقیقات انجام شده در بیمارستان بقیه‌الله (عج) حدوداً دو برابر بیش از زنان در معرض فوت بر اثر کرونا هستند؛ دفاع ایمنی زنان بیش از مردان است به همین دلیل بیش از مردان در برابر کرونا مقاومند.

مردان بیش از زنان در معرض سنگ کلیه قرار دارند

وی با بیان این‌که سنگ کلیه در مردان بیش از زنان است، تصریح کرد: سرطان کلیه در مردان حدوداً دو برابر زنان و سرطان مثانه در مردان حدود ۴ برابر زنان است.

لزوم توجه به سلامت جنسی نوزادان پسر

وی با بیان این‌که بیشترین اختلالات مادرزادی در دستگاه ادراری به وجود می‌آید، تصریح کرد: کیست مادرزادی کلیه، مشکلات مثانه و حالب، بیضه‌ی پایین نیامده، از جمله مشکلات هستند، اگر کودک بیضه‌اش پایین نیامده باشد احتمال ابتلا به سرطان وجود دارد و باید در ابتدای زندگی به پزشک مراجعه شود.

http://tejaratava.ir/?p=14190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.