• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

احتمال افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی

  • کد خبر : 14097
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
احتمال افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی

تهران- تجارت آوا- سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پشتیبانی از شنبه تا سه شنبه به دلیل شرایط جوی پایدار در کشور شهرهای صنعتی و پرجمعیت شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خواهند بود.

به گزارش روز جمعه سازمان هواشناسی کشور، براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری، از بعدظهر شنبه و طی روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، دریا مواج شده و دمای هوا در استان های ساحلی کاهش می یابد و احتمال بارش پراکنده نیز وجود دارد.

براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، روز سه شنبه در شمال غرب، غرب برخی مناطق جنوب غرب کشور و دامنه های البرز غربی بارش پراکنده باران و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی  می شود.

در روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور بر شدت بارش ها در مناطق فوق افزوده شده و بارش ها در دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است تا روز سه شنبه با توجه به روند افزایشی نسبی دما در ارتفاعات و دامنه های کوهستانی البرز ذوب برف و وقوع بهمن دور از انتظار نیست.

همچنین شرایط تهران نشان می دهد از امروز جمعه تا سه شنبه وضعیت هوا صاف همراه با وزش باد و غبار محلی همراه است و از بعدازظهر روز سه شنبه افزایش ابر پیش بینی می شود.

http://tejaratava.ir/?p=14097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.