• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

اجرای آبرسانی بنیاد برکت به یکهزار روستای کشور در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 18028
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
اجرای آبرسانی بنیاد برکت به یکهزار روستای کشور در سال ۱۴۰۰

بندرعباس- تجارت آوا- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دربازدید از خط اصلی آبرسانی سهران تا گوهران در بشاگرد گفت: با بهره‌برداری از این طرح، تعداد روستاهای آبرسانی شده با مشارکت بنیاد به ۷۰۰ روستا درکشور رسیده وتا پایان شهریور این تعداد به هزار روستا باجمعیتی افزون بر یک میلیون نفر می رسد.

به گزارش روز سه‌شنبه سید امیرحسین مدنی در سفر به بشاگرد افزود: با بهره‌برداری از این خط انتقال آب که با مشارکت استانداری، وزارت نیرو و بنیاد برکت صورت گرفته است، بیش از ۵۰ روستا با جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.
وی اعلام کرد: هم اکنون در مرحله نخست و با بهره‌برداری از این خط لوله، ۱۳ روستا از جمله شهر گوهران از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به مشکل راه در منطقه بشاگرد از استان هرمزگان گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با مشارکت در احداث راه بخش زیرکوه بشاگرد با اعتباری  افزون بر یکصد میلیارد ریال، این منطقه را به استان سیستان و بلوچستان متصل خواهد کرد.
مدنی ادامه داد: در بخش آموزشی نیز در مرکز بشاگرد کار احداث و بازسازی سه خوابگاه شبانه‌روزی با ظرفیتی افزون بر ۵۰۰ دانش آموز آغاز شده که با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.
 مدیرعامل بنیاد برکت گفت: هم اکنون مقدمات اجرای یکهزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور بنیاد برکت در شهرستان بشاگرد فراهم شده و ظرف ۲ سال با اشتغال سه هزار نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدنی، ساخت اردوگاه و اماکن تفریحی، ساخت مدارس و جایگزینی با مدارس کانکسی، ساخت مسجد و خانه عالم و اعطای بسته‌های معیشتی و جهیزیه را از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی در بشاگرد عنوان کرد.
مدنی گفت: بنیاد برکت در سال ۱۴۰۰برکت علاوه بر اتمام آبرسانی به هزار روستای کشور، جایگزینی مدارس کانکسی با مدارس سبز و ایمن برکت را به عنوان اولویت‌های کارهای عمرانی و زیربنایی خود قرار داده است.

http://tejaratava.ir/?p=18028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.