• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
1

ابتکارات نهاد ناظر صنعت بیمه کشورهای منتخب در راستای تسهیل نوآوری

  • کد خبر : 12655
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
ابتکارات نهاد ناظر صنعت بیمه کشورهای منتخب در راستای تسهیل نوآوری

تأسیس جعبه شنی(سندباکس) مقررات، ایجاد مرکز نوآوری، تشکیل کارگروه نوآوری و فناوری، تأسیس مرکز اینشورتک، تشکیل میز پشتیبانی و تیم تسهیل اینشورتک و ایجاد دفاتر نوآوری، از ابتکارات نهادهای ناظر صنعت بیمه کشورهای منتخب در راستای تسهیل نوآوری است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، تمامی صنایع از جمله صنعت بیمه از ظهور فناوری اطلاعات و رشد و توسعه آن تأثیر پذ‌یرفته‌ و برای مواجهه با این جریانِ سریع نیازمند حمایت از طرف تنظیم کنندگان و قانون‌گذاران مربوطه هستند. در این راستا پژوهشکده بیمه اقدام به تهیه گزارشی با عنوان “بررسی ابتکارات نهاد ناظر صنعت بیمه کشورهای منتخب در راستای تسهیل نوآوری” کرده است و در آن به بررسی تجربیات و ابتکارات نهاد قانون‌گذار صنعت بیمه برخی از کشورها در راستای حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و تسهیل این فعالیت‌ها پرداخته است. مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه در کشورهای مختلف جهان، تأسیس جعبه شنی(سندباکس) مقررات و مرکز نوآوری هستند که تعریف و کارکرد و نتایج بررسی تجربیات مرتبط دیگر کشورها در این گزارش به تفصیل بیان شده است.
سایر ابتکارات نهادهای ناظر در سطح جهان شامل تشکیل کارگروه نوآوری و فناوری، مرکز اینشورتک، میز پشتیبانی و تیم تسهیل اینشورتک و دفاتر نوآوری نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است.
بر پایه این گزارش، در ایران، هم مراکز نوآوری و هم جعبه شنی مقررات(با عناوین مختلف) وجود دارند. برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در کشور، برخی مقررات و زیرساخت‌ها توسط نهادهای حاکمیتی ایجاد شده است و تجربیات کافی در این زمینه وجود دارد. چنانچه تصمیم به تأسیس مرکز نوآوری یا جعبه شنی مقررات باشد، رهنمودهای نهادهای بین‌المللی که دارای تجربه چنین اقداماتی هستند می‌تواند مفید باشد. اصول تأسیس مراکز نوآوری و جعبه شنی، اصول کلی عملیاتی برای تسهیلات نوآوری، اصول عملیاتی برای مراکز نوآوری و اصول عملیاتی برای جعبه شنی‌های مقررات از جمله این تجربیات هستند.
علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش پژوهشی می‌توانند به وب‌سایت پژوهشکده بیمه به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1249/ مراجعه نمایند.

http://tejaratava.ir/?p=12655

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.