• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

آمادگی ایزوایکو برای ساخت سکوهای فشارافزای گاز پارس جنوبی

  • کد خبر : 53004
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
آمادگی ایزوایکو برای ساخت سکوهای فشارافزای گاز پارس جنوبی

معاون وزیرصمت و رئیس هیات عامل ایدرو در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت گاز پتروشیمی از آمادگی شرکت های تابعه ایدرو برای ساخت سکوهای فشارافزای گاز در راستای برداشت بهینه گاز منطقه پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایدرونیوز، سکوهای فشارافزا موسوم به کمپرسور پلتفرم ، سکوهای گازی هستند که با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مستقر روی آن و تزریق گونه هایی از مشتقات باعث افزایش فشار گاز جهت برداشت می شوند . تفاوت این پلتفرم با سایر پلتفرم ها در اندازه ابعاد و تجهیزات مستقر در آن است به طوری که سکوهای گازی موجود ۲۴۰۰ تا۲۶۰۰تن وزن دارد اما کمپرسور پلت‌فرم‌ها بالای ۱۰ هزار تن وزن دارد.

علی نبوی در بازدید از پاویون ایدرو و شرکتهای تابعه غرفه ابراز امیدواری کرد: از ظرفیت و دانش فنی مجموعه ایزوایکو و مبین سازه در راستای اصلاح افزایش فشار گاز ترش در فازهای پارس جنوبی استفاده شود.

منطقه پارس جنوبی با توجه به برداشت همزمان ایران و قطر با افت فشار گاز و در نتیجه کاهش برداشت مواجه می شود.

شرکت نفت و گاز پارس پروژه هایی را برای بهبود فشار گاز ترش جهت افزایش برداشت از چاه های منطقه پارس جنوبی ذیل فاز ۱۱ این منطقه تعریف کرده است.

برآورد می شود در آینده حدود ۲۰ سکوی فشارافزای گاز برای دیگر فازهای پارس جنوبی تعریف، ساخت، نصب و راه اندازی شود.

پیش از این ایدرو از طریق شرکتهای ایزوایکو و مبین سازه رکورد ساخت و نصب سکوهای ۲۶۰۰تنی گازی را در فاز ۱۴ به ثبت رسانده است.

http://tejaratava.ir/?p=53004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.