• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

آغاز ساخت اولین پروژه نهضت ملی در تهران با تامین مالی بانک مسکن

  • کد خبر : 55470
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
آغاز ساخت اولین پروژه نهضت ملی در تهران با تامین مالی بانک مسکن

کلنگ پروژه ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهصت ملی مسکن در مجموعه چیتگر که یکی از بزرگترین پروژه‌های این طرح محسوب می‌شود، به زمین زده شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از بانک مسکن – هیبنا، در این مراسم که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ، امیردریادار سیاری رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد، عملیات اجرایی ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی نهضت ملی با تامین مالی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان از سوی بانک مسکن در منطقه چیتگر آغاز شد.

از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا اواسط خردادماه سال جاری تعداد ۲۷۵ هزار و ۵۳۷ واحد به بانک معرفی شده‌اند که قرارداد تسهیلاتی ۸۴ هزار واحد به مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان منعقد شده است. از این مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان نیز به پروژه‌ها تزریق شده است.

کل مبلغ واریزی به حساب سازندگان جهت هزینه کرد در پروژه‌ها از محل آورده متقاضیان و تسهیلات نیز ۱۷ هزار میلیارد تومان است.

در این باره همچنین گفتنی است، تفاهم‌نامه ساخت این ۱۵هزار واحد مسکونی در مجموعه شهری چیتگر با۱۷۰ هکتار وسعت میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع منعقد شده بود.

مجموعه شهری چیتگر با۱۷۰ هکتار وسعت در منطقه ۲۲ شهر تهران واقع شده و شامل ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی در چهار پهنهB وDوEوG است.

عملیات اجرایی در پهنه B با جانمایی ۹برج مسکونی آغاز شده و برج‌های مذکور در دو تیپ اسکلت فلزی و اسکلت بتنی طراحی شده‌اند.

برج‌های فلزی ۳۵طبقه و برج‌های بتنی۳۷طبقه نیز طراحی و در حال اجرا است.

دو عملیات اجرایی در پهنه D یا همان پهنه طبیعت نیز با جانمایی تعداد ۲۲ برج مسکونی آغاز شده که این برج‌ها شامل ۲۹ طبقه هستند.

پهنه E شامل ۳ برج اسکلت بتنی است که هرکدام از این برج‌ها ۳۶ طبقه را در برگرفته است.

در پهنه G نیز ۶برج ۲۹طبقه جانمایی و طراحی شده که شامل ۲۴طبقه مسکونی، یک طبقه همکف و۴ طبقه پارکینگ خواهد بود و در حال اخذ پروانه ساخت هستند.

http://tejaratava.ir/?p=55470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.